Gå til innhold

Går d greit å blande penicillin i saft?


Mamma&LilleKrølle

Anbefalte innlegg

Siden de anbefaler barn å drikke sterk saft til penicillinen så ser jeg ikke noe grunn til at de ikke kan blandes i saft? Eller?

 

Sliter med å få i 4 åringen medisinen sin:( har prøvd mange forskjellige metoder nå, men det kommer ofte i retur ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei!!!! Jeg blandet i saft og i Youghurt men da ble det bare enda mer som skulle ned og som smakte helt j....

 

Holdt for nesa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Men nå lurte jeg mer på om det hadde noe betydning for virkningen da? :P for hun har faktisk drukket det enkelte ganger..men det er vanskelig uansett ja..og så er det så viktig at hun får det i seg. Huff..hun får vel helt skrekken for medisin etter dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! He,he.

 

Ja tror nok ikke virkningen uteblir så lenge det ikke er noe ala vent en time med å drikke/spise etterpå.

 

Da hadde jeg blandet i saft også.

Heldigvis trenger vi "aldri" pencilin her mer (det var bare et par tilfeller når barna var helt små.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lillemor gikk på en kur med imocillin mixtur fikk vi beskjed om at man fint kan blande den i mat og drikke.

Går ut ifra at det går fint med lignende preparater også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass bare på at h*n drikker alt. Dersom hun ikke drikker alt får hun ikke hele dosen i seg. Og det er ikke bra. Så ikke bland i for mye saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet mitt er at jeg får i henne svært lite medisin..fordi det meste kommer i retur. på mandag oppdaget legen at hun har infeksjon i kroppen. Og det først etter flere uker med oppkast. Formen har blitt mye bedre etter at medisinen begynte å virke...men hun kaster fortsatt opp. Og jeg liker ikke det!! Legen trodde denne infeksjonen er årsaken til spyinga..men jeg stusser jo over at det ikke gir seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte hvorfor man ikke får pencilin i stikk pille form.

 

På jobb også har vi en sjelden gang måtte gi pencilin og noen barn spytter ut så bare brøkdeler havner der det skal.

 

Hvis magen er tom og man ikke er i form forstår jeg godt at det kan komme i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...