Gå til innhold

Klage til kommunen vdr fellesopptak til bhg. Har det noe for seg? Har jo gjort en feil


pruprrup

Anbefalte innlegg

Jeg har satt feil oppstartsdato (satt 1. sept.) og har da falt ut av opptaket til barnehage, og oppfyller heller ikke kravene for å være sikret plass.

 

En venninne mente jeg burde klage. Jeg har satt opp at vi tar plass fra første august, hvis dette sikrer oss plass, men at vi ikke trenger plass før 1. oktober. Dette ble skrevet under tilleggsopplysninger. Når jeg ringte kommunen fikk jeg beskjed om at dette leste de ikke....

 

Burde jeg ha prøvd meg med en klage? Hva er vitsen med å ha med et felt for tilleggsopplysninger, hvis det ikke leses? Og, de burde kanskje tatt kontakt og spurt om det er fra 1 aug.. (Den er vel å dra det litt langt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ringt styreren i barnehagen du har søkt i og fortalt det jeg...

 

Her i kommunen har ihvertfall barnehagen selv veldig stor innflytelse på hvilke barn som får plass, i tillegg til at de må ha noen plasser åpne til "krisetilfeller" o.l. Kanskje du kan få en plass likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner på et vis godt at de ikke har lest tilleggsfeltet dersom det var et felt for å sette inn dato. Samtidig var det litt firkantet.

Det koster ikke noe å sende inn en klage annet enn jobben det tar.

Bor du i en større kommune, vil du antagelig få plass likevel fordi det er utskiftninger stadig vekk.

 

Ring kommunen og snakk med dem først(det er samordnet opptak og det betyr at det er kommunen sentralt som ordner med dette).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du klage, så må du klage på noe spesielt. F.eks kan du klage hvis du mener de har begått saksbehandlingsfeil, hvis de ikke har fulgt loven etc.

 

Her har de neppe begått saksbehandlingsfeil siden du har satt oppstartsdato til 0109.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...