Gå til innhold

Bør jeg være bekymret? Oppkast og sover hele dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa på 4 mnd kasta opp melka hun fikk i morrest, to ganger. Den litte skvetten grøt hun fikk ble værende i magen. Hun har vært ordentlig våken bare to ganger siden da. Sov i fire timer på formiddagen, våken en time, sov en time til, og var våken i 15 minutter før hun sovna på fanget mitt igjen. Hun har vært sutrete og slapp de gangene hun har vært våken. Skulle ta tempen på henne i kveld, men hun sovna hele tiden, så tenkte jeg venter til i morgen - hun har ikke vært spesielt varm i dag. Tror jeg ringer HS i morgen om hun enda er i dårlig form.

Vet ikke om det har noen sammenheng, men det lukter skikkelig ille av både tisset og bæsjen, det har det gjort de siste par dagene. Nesten man skulle tro hun hadde utflod, lukter gammel mus i bleia :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stygg lukt av bleia kan være tegn på uvi, og bør sjekkes ut. Du får kjøpt sånner poser som du fester på henne inni bleien for å fange opp urin. Du kan også kjøpe hjemmetest på apoteket, men om den er positiv må du likevel levere urinprøve på legekontoret.

Skrevet

Målte tempen på henne da jeg tok henne opp for å skifte tredje (!) bæsje bleia i dag, 38,9. Legevakt dama ba meg gi paracet, ta tempen om en time og ringe tilbake for å oppdatere og for å få videre beskjed. Godt å ha de der når man ikke helt vet hva man skal gjøre :s

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut! Dersom hun får i seg veldig lite væske kan urinen bli veldig konsentrert ( og illeluktende) som igjen er et tegn på dehydrering! Har bleiene hennes vært like tunge som vanlig? Dersom hun ikke har fått i seg noe drikke siden idag tidlig, synes jeg det er urovekkende. Det skal svært lite til før et så lite barn blir dehydrert.

Her er en link hvor du kan lese om dehydrering: http://www.klikk.no/helse/article344204.ece

Det er bra du ringte legevakten :) Lykke til og god bedring til jenta di.

Skrevet

Ja, tenkte på det samme- viktig å passe på at hun ikke blir dehydrert. Har du fått i henne noe mer væske i dag? Er bleiene hennes våte? Hvis hun virker slapp/ har nedsatt allmenntilstand og tørre bleier, ville jeg ikke nølt med å kontakte legevakt, siden dehydrering kan være ganske alvorlig for disse små!

Skrevet

Hun har drukket melk i løpet av dagen, men siden hun har sovet så mye har det ikke vært like ofte, og når hun har fått så har hun ikke tatt like mye som vanlig. Prøvde med litt vann da jeg målte tempen, men var ikke interessert, hun er så trøtt og slapp og vil bare sove. Skal prøve igjen, prøve omså å få henne til å patte på en våt klut sa legevakta.

Skrevet

Det at hun er så trøtt/slapp kan jo komme av at hun begynner å bli dehydrert. At hun i tillegg har feber medfører at hun mister ekstra mye væske. Jeg ville krevd å få kommet til legevakten dersom jeg var deg.

Skrevet

Feberen gikk ned i går og hun sovna fint, fikk i henne litt vann og melk. Men feber i dag igjen, enda trøtt og slapp, så har ringt til legen og fått time senere i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...