Gå til innhold

Når offentliggjorde du din graviditet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første graviditet fikk familien vite det i uke 8. Var tenkt det skulle holdes innad i familien noen uker til, men svigermor sørget for at litt flere enn tenkt fikk vite det nokså fort. På min side av familien fikk ikke flere vite noe før uke 12.

 

Andre graviditet ventet vi til uke 12, ikke helt planlagt gravidtiet, så vi trengte litt tid på å venne oss til tanken på å få enda et barn. Min mor fikk vite det i uke 8 denne gang .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 5-6.

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å skjule det. Men jeg går ikke rundt å roper at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller nærmeste (bortsett fra mine besteforeldre) fikk vite det veldig fort, innen en uke ca. Gode venner og bekjente fikk vite det da jeg var 12 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang fikk folk vite det rimelig tidlig. Tror jeg var 7-8 uker.

Nå med nr 2 fikk min aller nærmeste familie og mine 2 beste venninner fikk vite det når jeg var ca 5 uker.

Resten av "verden" fikk vite det etter ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigers i uke 7, mamma i uke 14. Hun bor et stykke unna, var morsomt og si at "jeg har noe å vise deg" og gi henne UL bilder av tvillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen trodde jeg det skulle være sånn at man holdt det hemmelig til man var 12 uker på vei, i tilfelle noe går galt. Så jeg fortalte det ikke til noen, ikke nærmeste familie engang før vi var så langt..

 

Andre gangen kunne jeg ikke fatte hva jeg tenkte på og fortalte det da jeg var 7-8 uker på vei til både familie og venner som det også var naturlig å dele en evt abort med. Folk som kunne støtte og hjelpe meg i disse trøtte, kvalme og slitsomme ukene som første trimester ofte er.

 

Tredje gangen ble det på samme måte, fortalte til familie og nærmeste venner og nærmeste kollegaene før jeg var 2 mnd på vei. Alle andre måtte vente til det ble synlig.

 

Fjerde gangen var absolutt ikke planlagt så jeg sendte en sms med bilde av graviditetstesten til søsteren og mammaen min samme dagen som jeg tok den ;) Da spredde det seg naturlig nok fort innen familien, nærmeste venner og kollegaer fikk vite da jeg var 7-8 uker på vei og resten av verden da det ble synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene når test var positiv. Resten når jeg var 11,5 uker på vei - mistet ved 12 uker...

Neste gang ventet vi til etter 12 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I offentligheten det heter vel Facebook i disse dager..var jeg ca 18 uker på vei tror jeg..kanskje 19-20.....

Ellers visste familie og nærme venner det fra uke 6 kanskje..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie og veldig nære venner fikk vite det så snart test var positiv (ca uke 8), og fortalte det på jobben i uke 10 da var jeg så kvalm og dårlig at jeg måtte sykemelde meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...