Gå til innhold

Når spiser dere middag i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Når spiser egentlig folk i dag middag i hverdagen?

Jeg forstår nesten ikke hvordan man skal få opp kabalen med arbeidstid til 16-17 og fritidsaktiviteter på kvelden.

Noen skal kanskje hentes i barnehage og andre skal ha hjelp med lekser.

Spiser dere middag hver dag?

Fortsetter under...

Vi spiser enten i 16-tiden eller nærmere 18-tiden de dagene vi skal noe i 16-17 tiden på ettermiddagen. Sjelden gang spiser vi også etter kl.18 og da blir det kveldsmaten til jenta vår. Lillebror på 14 mnd får alltid middagen i 16-tiden. Han holder skjemaet sitt. Men storesøster som spiser det samme som oss, spiser da et mellommåltid hvis det blir senere.

Annonse

Middag hver dag her også, ungene er helt avhengig av et varmmåltid om dagen, ellers klager de ;) Men som du sier, det er hektisk og jeg innførte i høst middag som siste måltid, jeg. Vi spiser sånn i 18.30-19 tiden, eldstemann spiser ofte etter oss andre eller sammen med sambo. Det er slett ikke alltid vi kan sette oss ned sammen pga leggetider, aktiviteter etc. Men - det funker bra allikevel, ingen spiser mutters alene :)

Etter skole/bhg blir det en brødskive på fjøla :)

Vi spiser kl.18.

Barna får et mellommåltid enten på vei hjem fra bhg om vi går eller hjemme om de blir kjørt. Så de sulter ikke.

Barna er 1,5 og 4,5 og de går ikke på fritidsaktiviteter enda fordi vi syns de få timene sammen på ettermiddagen går så altfor fort som det er. :)

Middag hver dag klokka 17.

Det er en dag i uka eldstemann har trening fra 17-18, men de tre andre ungene trenger jo middag likevel så vi holder bare av en posjon som han får når han kommer hjem.

Nest eldste har trening fra 16-17 en dag, da spiser alle sammen 17.15.

Ellers går det greit å spise 17, korøvelsen er klokka 18-19.

Greit å ha et fast tidspunkt når man har fire unger, da vet alle når de skal være hjemme. Vi velger å ha det sånn så lenge det går, også får vi heller tilpasse etterhvert som de yngste også skal på fritidsaktiviteter. Vi slutter på jobb mellom halv fire og fire så det går akkurat.

Vi spiser middag hver dag. Er vokst opp med det, men praktiserte det ikke spesielt godt vi to før ungen ble stor nok til å spise med oss. Men da tok vi oss godt i kragen og det er nå helt naturlig å lage middag hver dag.

Vi er priviligerte sånn sett at mannen jobber hjemmefra og styrer sin egen arbeidstid og jeg er student og har derfor også fleksibel hverdag. De dagene jeg leverer ungen i barnehagen henter samboeren min han og da lager jeg middag til de er hjemme ca klokken fem. Og omvendt. Fungerer flott hos oss.

De litt mer hektiske dagene lager vi noe enkelt og greit. Som i dag. Da hadde vi lapskaus fra hermetikk med flattbrød og tyttebærsyltetøy. Enkelt og greit og bedre enn ingenting :)

Andre dager har vi veldig god tid og går i skogen og griller oss middag på bål :)

Annonse

Vi spiser middag hver dag ja, som regel i 16.30-tiden +/- en halvtime. Er ikke alltid mannen er med da. Vi får kabalen til å gå opp med at jeg begynner tidlig på jobb, og han da leverer sent (8.30), og så går jeg tidlig fra jobb og henter tidlig (15-15.30). Noen dager er jo mer hektiske enn andre, men det går som regel bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...