Gå til innhold

Anbefalte innlegg

etter 5 år har det endelig slått meg, Jeg har sliti med å bli gravid i 3 år,

endelig skal vi til utredning ..

for 2 år siden fikk jeg vite jeg hadde pcos, men da jeg var inne igjen hos legen fikk jeg vite att jeg IKKE hadde det..

Men, sliter veldig mye med uren hud jeg har masse hår i ansiktet. speiselt på sidene å rundt munnen å halsen, jeg har så å si vondt i magen (nedentil) hver dag.. Jeg har uregemessig mens. når har den Hvert borte siden januar :)

Høres jo litt ut som det er pcos.. kan med hånda på hjerte si jeg sliter med uren hud å hår :/

flere som har det ? som kan gi meg noen råd ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143111384-etter-5-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Høres ut som pcos ja! Har selv kviser, arr etter kviser og fått lengre hår på haka, og masse lange hår på låra! Ser helt sinnsykt ut!

Har noen tips som kanskje kan hjelpe:

Det er jo de mannlige kjønnshormonene som lager hårvekst og kviser. Hos oss med pcos så lager cystene testosteron som roter til alt sammen. Men som legen min sa, sukker og karbohydrater forer cystene slik at de vokser lager mer testosteron. Mindre sukker gir mindre føde til cystene, og de krymper og produserer litt minde testosteron. Derfor er det lurt å kjøpe seg en bok av Fedon Lindberg. Han har skrevet litt om dette. Legen ville at jeg skulle spise ala Fedon Lindberg selvom jeg har BMI på bare 20.

Morsjon er også med på å senke sukkerinnholder i blodet ditt.

Sliter du med betente kviser? Det gjør jeg, og har derfor gjort research om betennelsesdempende mat. Som hvitløk og gurkemeie. Til frokost og kveldsmat spiser jeg derfor grovt knekkebrød med salatblad og kylling eller kalkunskinke med karri på (gurkemeie) Veldig godt.

Det kan være visse typer mat som gjør problemet verre, jeg får kviser av soya, og fant nylig ut at jeg får store betente kviser av alt med kakao i.

Hos legen kan du få antibiotika for kvisene, har brukt det selv. Det virket. Er ferdig med kuren nå, og får svært lite kviser (så lenge jeg ikke spiser noe med kakao og soya) Man får kviser også etter bruk av antibiotika, men i mindre grad.

Riktig fett er viktig. Dem sier at vi skal spise mat med mye enumetta og flerumetta fettsyrer. Men sliter du med betente kviser så skal du spise mat med mer flerumetta (omega 3) fettsyrer. Flerumetta (omega 3) demper betennelser, og enumetta (omega 6) fremmer betennelser.

Dette kan du løse ved å kjøpe kaldpresset rapsolje og bruke på brødskiva istedet for smør, ta tran og ikke spise noe som inneholder soya. Soya inneholder mye omega 6 som fremmer betennelser.

Sola tørker ut kviser, bruk gode hudprodukter, anbefaler å finne en hudpleier som selger merkene dmk/danne,og dermalogica. De fører antiseptiske produkter.

Når du svetter så kommer kvisebakteriene ut på oversiden av huden. Disse må du vaske bort.

Når det kommer til behåring, jeg trimmer skjegget med saks og napper de tjukkeste. Skal voxe låra til sommeren:p

Skriver kanskje litt rotete.

Fortell litt mer om deg selv:) !!

Har du prøvd noe for å lette problemene?

hei. takk for svar:)

Var hos Gyn som sa jeg hadde det.. men kom tilbake en stund etter på til en ny gyn å Hun sa jeg ikke kunne ha det for jeg var ikke overvektig.. jeg har gått opp 25 kg på bare litt over 1 år. veier ikke mye nå heller.

sliter masse med kviser. gått over til mere hudormer i hele ansikte nå.

Men hårene i ansikte å på lår å legger er helt vanvittig :/ skal til legen i morgen ! så skal snakke med hu om det .:)

Helt sinnsykt! Da visste denne legen lite! 10% er ikke overvektige. Selv er jeg på grensen til undervekt! Men 25 kg på litt over 1 år er mye, kan hende du har diabetes også.

Hår, kviser og hudormer. Kjenner den! I ansikt, hals, rygg og bryst!

Hudormene har jeg fått god hjelp til. De går bort og blir borte ved regelmessig behandling hos hudpleier. Koster litt, men er verdt det.

Sliper huden pga arr, får lysbehandling og dyprens. Hjelper!

Hvis du har mørke og stive hår så finnes det lysbehandling for dette også. Men må også teas regelmessig, for det kommer tilbake etter en tid, måneder eller 1 år kanskje.

Se på dette:

http://www.elins-hudpleie.no/iclear.html (bruker jeg)

http://www.elins-hudpleie.no/iclear.html (se på før og etter bilder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...