Gå til innhold

Er det flere som har 3månders babyer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I dag er mitt lille nurk 3 månder. Tenk at tiden har gått så fort.Syns ikke det er så lenge siden jeg var på sykehuset og fikk se min fantastiske og skjønne gutt for første gang.

Syns det skjer så mye nå,nesten vær uke er det noe nytt. Hvordan er deres dag med din 3 månders baby? Angående soving på dag/natt,spising og leking.

Elias sovner rundt 22 om kvelden og da sover han til 04,får mat og sover til 07. Og da stater dagen.Han får bare mme.Hvor mye mat gir dere som gir flaske?

Nurket klarer ikke å gripe rundt en leke,men han holder rundt bamsen sin.

Ha en fortsatt fin dag med deres små nurk:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

isaac kom til verden 2. januar. her starter dagen kl 6.45.. da ammes han før jeg må opp å vekke eldste som skal på skolen.

Han styrer måltidsene helt selv.. men er våken ca 1-2 timer rundt kl 12, og senere våken rundt 2-4 timer fra kl 18. Siste amming skjer gjerne kl 23, da sover han gjerne til kl 03 før det er på'n igjen kl 6.45..

Vi var på 3 mndr kontroll i dag.. Han har vokst godt. 2,7 kg og 48 cm ved fødsel, og nå var han 6,6 kg og 61 cm..

I dag sliter han mer verk i kroppen og feber etter vaksinene.. HYLER bare har rører på beina.. Satser på at det gir seg utover morgendagen.. Gac ham paracet for å få ham til å ta mat i sted.. mest mot smertene.. og det fungerte godt..

Skrevet

glemte å si at han koser seg veldig når han får ligge på magen på sofaen og se på søskenene som leker.. og han trives godt under babygymen.. han har skjønt at hånden får leken til å røre på seg og slår som besatt..

Skrevet

Min lille gutt er tre mnd om ei lita uke :) Synes også at tiden har gått kjempefort!

Jeg synes det er kjempespennende med alt nytt som skjer, og alle nye ting han lærer seg. Sambo ropte nettopp: -kom å se, han har oppdaget hendene/fingrene sine! :)

Dagen vår begynner som regel mellom halv 7 og 7. Han er våken rundt 1,5 - 2 timer mellom hver power nap. For tiden jobber vi iherdig med å prøve å få han til å sove i vogna mens denne står i ro. Han har alltid sovet godt i vogna så lenge den er i bevegelse.

Leggetid er mellom 7 og halv 8 på kvelden. Han sover endelig i egen seng (samsov de første 2,5 mnd), og legger seg fint til å sove i sin seng etter hver amming på natta også. Ammes 3-4 gang i løpet av natta.

Når det gjelder leking prøver jeg å legge han under babygymmen noen ganger for dag, men han er mest glad i å leke i gymmen når han sitter i vippestolen. Ikke like begeistrert for å ligge på gulvet :P

Prøver også å legge han på magen på gulvet, men da er ikke tolmodigheten stor, gitt...

Han er nok mest glad i å sitte/ligge i fanget mitt og leke foreløpig.

Han har begynt å gripe etter lekene, ikke bare slå etter dem.

Ellers trenger mamman å komme seg ut av huset noen ganger i uka, så da blir det barseltreff, babykino eller babysvømming - og selvfølgelig en del trilleturer.

Skrevet

Hei

Gutten min ble født 1 januar og har blitt stor gutt. Enig i at tiden går kjempefort!! Vokser i rekordfart. Han var 3690 og 52 cm når han ble født og er nå 6480 og 62 cm. Fikk vaksine på tirsdag. Det gikk veldig fint. Han ble litt slapp og urolig men ingen feber heldigvis. Veldig blid gutt. prater mye og smiler og ler. Veldig glad i å se seg selv i speilet. Stortrives i babygymen. Slår på lekene men holder de også og prøver å få de inn i munnen. Alt skal inn i munnen for tiden :P Ellers blir han meir og meir glad i å ligge på magen. Klarer å løfte seg selv ganske høyt opp så da får han god oversikt og synes det er artig. Han legger seg halv åtte-åtte og sover til 6-7. Får et måltid om natten mellom kl 0230 og 0500.

3 mnd alderen er kjempespennende. Nye ting hele tiden :-) kos dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...