Gå til innhold

4mnd - hvor lenge ligger din baby på magen i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge ligger din baby på ca 4 mnd på magen? jeg prøver å være flink til å legge han på magen, men han gulper så ofte så syns ikke det er no koselig å gjøre det rett etter at han har spist. og han spiser så ofte! går fortsatt ikke mer enn 1,5-2 t mellom måltidene her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg passer på at det har gått en stund siden forrige måltid før vi ligger på magen. Jenta vår er like gammel og veldig gla i å ligge på magen. LIgger å styrer seg, men kaver litt for hun har fryktelig lyst til å komme seg noen plass.. Vi har alltid klut under m munnen, for litt gulp kommer det alltid!

Skrevet

Vi er ikke flinke nok i det hele tatt.. Men det blir, som med dere, gulping som regel. Uansett hvor lenge det er siden forrige måltid. Jeg orker ikke styre og stresse så voldsomt med det. Jenta har vært kjempesterk hele veien, så tenker at vi klarer oss uansett :)

Skrevet

Min er akurat 4 måneder og hun ligger mer og mer på magen. Det blir likevel mest på ryggen. Men har merket at hun kan ligge i alle fall noen minutter for seg selv på magen når hun er lei av å ligge på ryggen. Da må jeg helst sette en bok forran henne. I starten lå hun kanskje 30 sek på magen, man da vi startet å rulle et teppe under overkroppen kom hun mer opp og da ble det tydligvis morsomt å ligge på magen. Nå kommer hun høyt nok selv til å få litt mer overblikk. Men det er som det blir sagt; det kommer en del gulp så det ligger alltid en klut under. Vet ikke hvor mange minutt det blir i løpet av en dag. Prøver heller å gjøre det ofte og heller ikke så mange minuttene pr gang.

Skrevet

Snuppa her haaaater å ligge på magen, så er litt slapp med det. Hun var tidlig ute med å holde hodet selv, men nå på 4 mnds fysio-kontroll, mente fysioen at hun ikke var så sterk (mener selv det var for at jeg nettopp hadde vekt henne og hun var trøtt og i dårlig form).

Jeg sier til meg selv at jeg skal bli flinkere, men selv om hun ikke ligger på gulvet på magen, ligger hun på brystkassa mi flere timer om dagen, og vi synger og skravler osv, det hjelper jo også på.

Skrevet

Snuppa her snudde seg fra rygg til mage da hun rundet 4 mnd, så det blir ganske mye ligging på magen. Av tiden hun ligger på gulvet iløpet av dagen ligger hun ca en tredjedel av tiden på magen. Med spennende ting forran seg så blir det gøy å ligge på magen :) Gulping er det uansett om hun nettopp har spist eller ikke så det kan en nesten ikke unnlate å legge de på magen pga gulping?

Skrevet

Vil absolutt anbefale et sammenrullet pledd for de babyene som ikke liker å ligge på magen. Fra en dag til den adnre gikk vi fra å ha en baby som gråt med en gang hun ble lagt på magen til en som syntes det var veldig spennende. Etter to dager fjernet vi pleddet for hun hadde blitt så mye bedre til å holde seg høyt oppe selv.

Og ja, vi kan bare glemme å vente til hun ikke gulper for det skjer om det er 1, 2 eller 3 timer siden mating :)

Skrevet

Vi lar henne ligge på magen ofte, men ikke lenge om gangen :) Hun blir fort lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...