Gå til innhold

Hva syns dere om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll på sykehuset i dag, og måtte innom toalettet i kantineområdet.

 

Handicap/stellerommet er rett ved siden av, og dette toalettet er 2 min unna fødeavdelingen.

 

Inne på toalettet står en bestemor med nyfødt spedbarn og skifter bleie. Hun vasker stumpen i vasken med såpe fra såpedispenseren, og det var rene skumbadet i vasken.

 

Hva ville dere tenkt som nybakt mor om dette var deres mor eller svigermor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke jeg ville tenkt så masse, annet enn at kanskje babyen hadde dritt seg skikkelig ut.. Ser egentlig ikke problemet her. Greit at det er litt rart at det skjer på en offentlig toalett, men må man, så må man. Og såpen er kanskje ikke den mildeste, men sikkert like god som visse våtservietter. Ungen dør ikke av å bli vasket i vasken en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje stussa litt på det.. Særlig på det med håndsåpen! Selv syns jeg det var mest praktisk å skylle babyen i vasken, hender jeg gjør det ennå (sønnen min er 8 mnd), men bruker aldri såpe på rumpa og tissen hans. Til og me vi blir såre av vanlig såpe i underlivet så tenk deg hvordan en liten baby med ekstra sensitiv hud har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte ikke på at hun var på fellestoalettet, men reagerte på at hun brukte såpen, og i de mengdene (jeg bruker selv vasken så det er ikke noe jeg reagerer på). Men med tanke på at hun var så nærme fødeavdelingen med mer egnet stelleutstyr for sarte babystumper så syns jeg det var litt rart.....

 

Lar deres andre stelle deres spedbarn akkurat slik de vil (da mht valg av såper?) Personlig så syns jeg ikke det er greit......

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, andre får ikke styre med såper og kremer som de vil på babyen min! Tok mora mi i å smøre han inn med parfymert bodylotion, hun ble litt fornærma for at hun ikke fikk gjøre som hun selv ville, men det får være hennes problem! Jeg har også eksem så prøver å være litt bevisst på at det er allergivennlige produkter jeg bruker på babyen min, vil jo ikke at han også skal få eksem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...