Gå til innhold

Briller å kjøre med?


sillyfilly og Olivia

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nærsynt og holder på å ta sertifikat. Jeg har bestilt synstest. Hun begynte umiddelbart å snakke om briller. Jeg ORKER ikke ha briller på min nese. Hadde håpet jeg kunne kjøpt briller for å kjøre med. Evt noen lesebriller. Jeg vil helst slippe noe styr. Linser feks. Det er ihvertfall bedre enn briller. Det er ikke fordi jeg er forfengelig og synes briller er fælt. Fordi jeg vet at jeg passer briller. Det er fint på noen. Men jeg klarer bare ikke å ha de på nesen min hele tiden.

Noen som vet om det finnes "kjørebriller"? Noen jeg kan bruke kun når jeg kjører. Gjerne litt billige briller :P Eller må jeg ha brillene/linsene på hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er opp til hvordan synet ditt er hvorvidt du trenger briller hele tiden eller ikke - det er også opptil deg om du vil bruke dem eller ikke når du ikke kjører bil, men står det "må ha briller" på førerkortet, må du det da ihvertfall.

MEN så er det mye penere med briller enn folk som myser synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ille at jeg myser :P Men jeg har litt vanskelig for å lese skiltet på bilen foran og skilt på avstand. Jeg pratet litt med min svigermor i dag og hun mente bestemt jeg måtte ha progessive briller som jeg måtte bruke hele tiden. Jeg har etterhvert lært meg å ta ting hun sier med en klype salt. Men jeg ble så usikker. Jeg får vente og se. Jeg er bare ikke særlig tålmodig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progressive briller er det stort sett bare de over 40-45 år som må ha, så det er det liten sannsynlighet for at du må ha. Som hun andre svarer, det er jo opp til deg selv hvor mye du vil bruke brillene, ingen kan tvinge deg til å ha på deg briller. Det å gå med briller hele tiden har veldig mye med vane å gjøre, hvis du har et par briller som er riktig tilpasset bak ører osv, så er det bare at du bruker dem noen dager i strekk, så merker du mest sannsynlig ikke at du har dem på. Linser er jo også et alternativ for de fleste, men du bør uansett ha briller ved siden av til avlastning.

 

Det kommer jo an på styrkene dine, men hvis jeg var deg ville jeg begynt med et par briller og brukt dem til kjøring, tv osv (når du leser trenger du ikke briller hvis du bare er nærsynt) og så ser du etterhvert om du syns det er så behagelig å se godt at du ønsker å bruke brillene mer. Da kan du se om du syns det er greit å bruke briller likevel eller om du ønsker å ha linser ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...