Gå til innhold

Vaksine eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

La nå folk stå for sine valg.

Er så lei av hetsen her inne av de som velger å ikke vaksinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ble ikke vaksinert som barn :D og jeg lever enda :)

 

sparte mamma for en del hodebry egentlig, da vannkoppene kom til bygda ;)

 

tipper på at jeg kommer til å bli ei vanskelig mor med barn på helsestasjonen, for her får de så vidt sette vaksine på kommende unge og aldri i livet i låret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.51: Ja det høres jo ut som du har tatt et valg basert på vitenskapelige fakta...

 

Og hvorfor skal de ikke få sette sprøyta i låret? Den skal settes intramuskulært (altså i muskelen) og små babyer har ikke så mange plasser å velge mellom, rumpa gir risiko for å treffe isjasnerven (spes. på små barn som ikke ligger rolig) og deltamuskelen øverst i armen er jo minimal i den alderen. Så du vil altså heller påføre babyen din unødvendig smerte og risiko enn at de setter i låret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Vannkoppene? Man vaksinerer vel ikke for vannkopper? Hvorfor sparte dette din mor for hodebry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

akuttmedisin settes i låret for at det skal gå rett i kroppen med en gang, og etter en skrekkopplevelse i familien så får de holde seg til armen. hadde en bror som fikk reaksjon på dette, og det var mildt sakt ubehagelig og se.

 

tok du forsiktig i han, eller holdt han i ro på fanget og rørte så vidt på deg, skrek han lenge i smerter pga vaksinen (legen bekreftet dette).

 

og de kan sette i armen hvis du ber om det, det er bare vanskeligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de ligger i flekke sykdom sprøytene, har hatt alle de der. trengte ikke å gå til legen for å få det bekreftet, pga at man hadde en type utslett. men det er vel rundt en 20 år siden.

 

grunnen for at jeg skulle bli vaksinert mot rødehunder var denne (jeg var knapt 1 år da): tenk hvis hun blir gravid og får det!

 

har hatt rødehunder, men kan like godt få den igjen, har lite nytte av den vaksinen som barn innrømte legen på sykehuset.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho slapp som naboen g ha en syk ungen som ingen kunne klare og se hva som feiler. legen kan ikke lese slike utslett når de har fått vaksinen. ungen kan ha en eller flere barnesykdommer på en gang.

 

fikk faktisk opplyst dette på skolen og når vi skulle ta mrr. noe ala som, dere kan få minikusma om noen dager med mye utslett *gøy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått HI.

 

Det er ikke lov å hetse de som ikke vaksinerer her. Det er kun lov å hetse de som vaksinerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. Vi lever i 2011! Og vi er heldige som får vaksninere barna våre her til lands.

Tror dere barna deres hadde vært trygge, hvis ikke alle andre hadde vaksinert sine barn? Nei, de ville vært i smittefare for farlige barnesykdommer fordi ingen ville vært vaksinert for det hvis alle hadde tenkt sånn..

Vaksiner er noe vi skal være glade for at vi kan få til barna våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal helt klart vaksinere!!! Har bodd og jobbet med barn lenge i Afrika, og det er ikke så vanskelig å se at vaksiner er lurt.. Så lenge kun få personer velger å ikke vaksinere i Norge vil de kanskje klare seg, men tenkt om du får lyst til å reise på tur! Da kan du komme til å ta med deg ungen din til et land hvor disse sykdommene vi vaksinerer mot er vanlige (grunnen til at de er nesten utryddet i Norge er kun pga vaksinering!), og da stiller uvaksinerte unger veldig svakt!!

 

Og jeg ville aldri utsatt min unge for en sånn fare! Er jo en grunn til at jeg vaksinerte meg selv før jeg flyttet ut av trygge Norge og vil jo ikke at ungen min skal være dårligere stilt enn meg mot skumle sykdommer.

 

Men hvert sitt valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...