Gå til innhold

Er jeg for streng når jeg ikke lar vår datter på 5 besøke naboungen (i etg over) klokka 18.30 på kvelden??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det er vel ikke så lenge til barnet legger seg, så det synes jeg ikke er sent. Jeg synes vel uansett at små barn burde være hjemme etter kl 6.. Jeg vet ikke helt hvorfor. Men jeg føler liksom de burde være hjemme i god tid før de skal legge seg.

Jeg har en 5 åring selv. Og jeg syns det er greit at han kan bli med nabogutten når kl er 17.30. Og sier han får komme hjem kl 18.30. De er max fornøyde over å få 1 time sammen.

Er jeg sent igang med legging, og nabogutten hadde kommet eller min sønn spurt om han kunne gått bort (jeg vet nabogutten legger seg rundt 20) hadde jeg sagt ja og bedt han komme kl 19. (De har holdt tiden kjempe bra hittil).

30 min er jo kjempe bra for han.

MEN jeg skjønner rimelig godt poenget ditt.

Jeg starter med minstejentene kl 18.30 og de legges innen kl 19. Men han på 5 kommer ikke i seng før 19.30. Jeg syns det er greit å la han gå nå som det går så greit, også får han litt tilfredstillelse, jeg har hatt en tendens til å si nei, og merker nå at gutten er gladere og føler mer ansvar nå som jeg gir slipp på han.

Men ærlig talt, naboen får ha sin mening, (ink meg) og så få du ha din! Gjelder å være strukturet og holde på faste rutiner, rutiner som passer dere!

Det er litt vanskelig å svare på, for det kommer jo an på leggetiden hennes og leggetiden til den hun skal på besøk hos. Gutten min på 5 får ikke være ute lenger enn til 19.30, da han legger seg rundt kl 20 og venner må også hjem samme tid (altså halv åtte).

Annonse

Gjest Koseklompen og jeg

Vi begynner så smått med legging og stell kl 19-19.30 (har strekt det til litt senere på sommeren), så vi synes 18.30 er for sent å stikke bort på besøk. Hun oppe får være oppe mye lengre, men ifølge faren så sover denne jenta 12 timer uansett når hun legger seg, men datteren vår våkner 06,30 - 07.00 uansett når hun legger seg.. Så liker å ha en nogenlunde rutine på det.

Hvis det er viktig for deg at hun er hjemme på den tiden er du ikke for streng,men hvis det bare er for de... da synes jeg du kan fire på.

Mine barn er senere i seng enn mange andre så her hadde de fått lov og naboen får også komme å være til hun må hjem 19.30-20.00 litt ettersom.

Her legger sønnen min på 5 år seg klokken 7, så det hadde vært i seneste laget. I dag var han inne kl. 17.30, da rekker vi å bade og stelle oss før barne-tv og superquiz.

Men, nå som det er lysere tider i møte, og barne-tv kanskje utgår, så er det innetid senest 18.30 her.

Mine barn på 5 og 7 år må inn kl 18.30 senest. De står opp kl 6 hver morgen og skal være i seng til kl 20. For å rekke det, må vi begynne med kveldsmat kl 18.30. De fleste andre blir derimot hentet rundt kl 19, så jeg føler meg litt sær når jeg presiserer at barna på besøk må hjem rundt 18.30.

Bare litt nysgjerrig på hva andre gjør?

Legger barna seg senere når det er vår/sommer og det er lyst ute?

Nei! Har hengt opp en rullgardin, og vips så er det mørkt!! ;) Trenger søvnen han kan få før han våkner på mårran til han skal i bhg. Kjedelig å måtte vekke han på mårran fordi han ikke er uthvilt.

Annonse

Gjest Sekretøsa

Jeg er streng da jeg og... her skal jenta på snart 7 være inne til 18.30. Det er tross alt en dag i morgen også. Mine unger legger seg 19, senest 19.30 nettopp fordi morgendagen kommer og de trenger den søvnen de får...

Nei, du er absolutt ikke streng!!

Her setter jeg grensen kl 18. For de som er på besök og om mine barn er hos noen andre.

Da ser de på barne-tv, spiser kveldsmat, evnt bad/dusj og er i seng til 19.30.

Rutine er min og mine barns beste venn!! :-)

Litt annerledes i ferier og i de lange lyse sommerkveldene da...

Her får min 6 åring, ( fylte for en mnd siden) lov til og være hos naboene til klokken 19.30. Hun legger seg rundt 20/20.30 og det er samme regel for alled e andre i huset vårt. På sommeren kan det godt hende de er ute i hagen til klokken 20. Merker at mine barn trenger mindre søvn på sommeren akkurat som jeg selv gjør.

Men nå kan mine barn sove til 20, så 12 timer søvn holder for de:)

Men man er forskjellig, så lenge du selv syns det er en passende tid for ditt barn, er det vel ikke så mye og tenke på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...