Gå til innhold

Hvordan komme over og leve med det at kjæresten min ikke vil ha barn, akkurat nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har vært ilag en god stund nå, og hadde planer om å ta forholdet våres enda et steg videre. Jeg har ei datter ifra et tidligere forhold, mens han har ingen barn fra før. Vi har hatt et avstandforhold i et halvt år, før vi så og si har bodd ilag i 1 år, og hadde planer om å flytte ilag nå i mai, og få barn sammen om ikke så lenge etterpå. Men nå har han trekt seg! Han sier at han fortsatt vil flytte ilag med oss, men det å få barn er helt uaktuelt før om 4 år(pluss/minus som han sier). Og jeg føler meg så knust! Jeg hadde jo mine tanker og drømmer, om hvordan livet våres kom til å bli fremover, og det så ut til at det skulle bli helt perfekt. Jeg hadde funnet drømme gutten i mitt liv, og vi har vært ilag en stund, vi begge har jobb og og hadde kommet dit i livet at vi ville flytte ilag med hverandre, og få barn sammen!

 

Jeg skjønner jo det at han ikke er klar til å få barn enda. Men jeg synes det er så dårlig gjort, å dele den drømmen med meg og si til meg at han gleder seg til han skal bli far, for å så trekke seg! Da kunne han jo ha vært ærlig hele veien istedet om at han var usikker!!! Noe som jeg selvfølgelig hadde respektert!

 

Hverdagen går som vanelig. Jeg elsker han jo, og har det fint ilag med han, helt til vi skal ha sex, og han trekker frem den kondomen, eller når vi prater om prevensjon. Det blir for meg en påminnelse igjen og igjen om at han ikke er klar for å få barn før om '4 år', og det er ikke akkurat noe morsom følelse!

 

Så jeg lurer rett og slett på hvordan jeg skal klare å komme over den drømmen, og klare å leve som normalt sammen med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo et stort skritt å få barn sammen. Kanskje han fikk litt kalde føtter?

Dette er jo noe dere begge to må ønske. Du kan ikke tvinge ham til å ønske få barn og han kan ikke tvinge deg til å ikke ønske få barn. Du må tenke på hva som betyr mest for deg. Vil du være sammen med ham og få barn om noen år eller vil du gjøre det slutt og risikere å ikke finne en like god mann eller en mann i det hele tatt?

 

Det kan jo være at kjæresten din syns det blir litt mye på en gang. Kanskje dere kan bo sammen og så når ikke det er skummelt vil han kanskje ha barn om 3 år i stedet før om 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er mannen i ditt liv, så orker du og vente til han er klar for å få barn. Ut i fra det du skriver, så har han sagt han vil ha barn, bare ikke akkurat nå. Om 4 år var da et veldig stort tidsperspektiv - ting kan endre seg:-)

Dersom han ALDRI vil ha barn, må du velge om du vil leve sammen med han uten felles barn, eller om drømmen om et barn til er så sterk at du vil gå fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...