Marsbaby2018 Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Jeg har kjøpt en del bodyer/strømpebukser/bukser i str 50 og 56, slik at gutten ikke skal bade i klærne sine når han kommer ut Men nå forstår jeg det slik at dette er klær til små babyer og evt kan de bare brukes den første uken... Stemmer dette da? Hadde vært supert om dere som har barn fra før kunne si noe om dere brukte denne str, evt hvor lenge og fødselsvekten på babyen Blir litt bekymret for at jeg må ut å handle større klær, siden han på vekstkontroll (UL) nærmer seg 3500 og det er 17 dager til termin... Er ikke alltid like lett å være førstegangs og lure på alt mulig )
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Nr 1 her i huset veide 3700g og var 50cm lang ved fødsel, h*n brukte str 50 i 6 uker før vi begynte å tenke på str56. Nr2, veide 4100g og var 53cm og h*n kunne ha på str50 med en gang, men byttet kjapt over til str56.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 56 er vel en nokså vanlig str til en nyfødt. Var iallefall det jeg brukte til jenta mi på 50 cm og 3580g. Denen gangen har jeg jo en del i 56 fra før men bodyer i str 60 er jo også kjempelite syns jeg, så regner med at de også kan brukes ganske fort, om ikke med en gang. Jeg har handlet mest inn i str 60 og 62. Kommer litt an på hvor stor ungen er, men ville ikke brukt mye penger på å kjøpe masse klær i str 50
Babyønske �� Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Gutten min var 51 cm og 3500 gr når han ble født. Brukte 50 i mer eller mindre 6 uker. Men hadde for lite i 50 så måtte supplere med 56, som var for stort hvertfall de første 3-4 ukene. 56 brukte han mye av til han var 3 mnd. Denne gang har jeg kjøpt mer av str 50, jeg liker ikke at babyen svømmer i klærne og at ermer og ben må brettes 2-3 ganger for å passe. Men om man bruker tørketrommel eller ikke strekker klærne godt før man henger de til tørk, kan jeg forstå at de minste str ikke passer noe særlig lenger enn en uke. Min mor skulle henge opp noen klær for meg men strakk de ikke. Og da var det ikke mye som passet etterpå, så de måtte bløtes opp igjen, strekkes og tørkes på nytt, da passet de igjen. Så et tips er å strekke klærne godt før de henges til tørk, da varer de lenger. Str 56 tror jeg ganske sikkert du kan bruke de første ukene uansett, så ikke bruk energi på å handle inn større klær før du ser at du må ha det.
løveprinsen <3 Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Hei! Min første var 3360gr og 49 lang når han kom til verden. Han brukte str 50 lenge nok til at jeg ville ha noen skift av den str. 56 var for stort de første ukene. Var sikkert nærmere 2-3 mnd før han gikk over til 62. Jeg synes det er veldig greit at klærne passer til baby, at de ikke er for store så de svømmer i det, eller for trange. Har sett tidligere innlegg her hvor noen sier det ikke gjør noe at klærne er for store. Veldig uenig i det jeg da:) Tror ikke vi voksne synes det er så behagelig med altfor store klær heller....
marushka Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 som du ser av svarene du har fått, så har folk forskjellig erfaring med størrelse, hvor fort de vokser osv. Og det er jo helt naturlig. Jeg husker særlig at det var irriterende med for store bukser og pysjer den første tida. Da kan de tulle beina helt på feil sted, de sparker jo fortsatt mye : ) Vesla mi var helt normal, men 56 var for stort ved fødselen.
Nr 2 på vei <3 Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 kommer helt ann på str på ungen dette.. om du kan bruke str 50 lenge eller kort stund eller må hoppe rett på 56 finner du ikke ut føør du har fått babyen din, alle unger er forskjellig å det finnes ingen fasit svar.. min første var 51 cm og brukte str 50 i 5-6 uker, han druknet i 56..
Puppemamma Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 vil tipse eg om å droppe strl 50! min var 51 cm ved fødsel - og 50 passet. men 56 var mye mer behagelig å bruke ettersom man ikke må "trøkke" ungen inn i klærne sine han var forresten 3622 g ved fødsel, så helt gjennomsnittlig
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Jenta vår ble født 50 cm lang og 3540 g stor og brukte str. 50 i omtrent en måned/to. Tror nok str. 56 hadde fungert greit allerede fra starten med litt bretting av armer osv. Vi har noe 50/56 klart også denne gangen, men nå får vi mest sannsynlig en gutt og gutter skal være større - sånn gjennomsnittlig (statistisk sett) - så da får vi se hvor lenge vi får brukt dem.
Oktobergutt2010:) Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Jeg handlet bare størrelse 50 å fikk litt panikk etterpå. Tenk om han ikke passet noe? Jeg tenkte rett å slett ikke på hvor stor han kom til å bli. Men så kom han da, i uke 37 og var 2766gr og 48cm lang. Så han fikk jo brukt de klærne i størrelse 50 i en all evighet, så vi måtte kjøpe mye mer i samme størrelsen. Da var han så liten at han badet jo i klærne, så bestemor strikket litt til han. Nå er han 5mnd gammel og bruker enda 62 i mange plagg.
Marsbaby2018 Skrevet 6. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 6. april 2011 Tusen takk for forskjellige tilbakemeldinger, ser nesten ut til at det ikke har noe med vekt eller lengde å gjøre, men rett og slett fra baby til baby... Og sikkert en smakssak fra mor til mor Men men, regner med at de fortsatt selger barneklær i butikken også ETTER at jeg har fødd, he he ) Har 17 dager igjen nå og alt er klart... Hmmm kommer til å bli lange dager, angrer nesten på at jeg har gjort så mye i forkant av permisjonen. Kunne jo jobbet en uke til :-P Men visste jo ikke at formen skulle være så bra enda! ))
Popelko Skrevet 6. april 2011 #12 Skrevet 6. april 2011 vi brukte str 50 de første 3-4 ukene, så glad vi hadde masse av det han var 3.2 kg. og 49 cm lang Så har fyllt opp kommoden med str 50 til vesla kommer
Gjest Skrevet 7. april 2011 #13 Skrevet 7. april 2011 Har knappt kjøpt noe i 50, selv var jeg 49 cm når jeg ble født litt over termin, barnefaren var 52 til termin, så vi var ikke så store. Funderer derfor på å gå til anskaffelse av litt småtøy i str 50 da snuppa mest sannsynlig blir hentet ut med keisersnitt 11 dager før termin.
Gjest Skrevet 7. april 2011 #14 Skrevet 7. april 2011 Har knappt kjøpt noe i 50, selv var jeg 49 cm når jeg ble født litt over termin, barnefaren var 52 til termin, så vi var ikke så store. Funderer derfor på å gå til anskaffelse av litt småtøy i str 50 da snuppa mest sannsynlig blir hentet ut med keisersnitt 11 dager før termin.
Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 8. april 2011 #15 Skrevet 8. april 2011 Jeg fikk beskjed av jordmor om at min baby sikkert var ca 5 kg, og vi hadde derfor bare med str 56 (og hadde nesten ingenting i 50 cm). Ut kom en jente som var 3.6 kg og 50 cm og str 56 var altfor stort. Vi gikk til anskaffelse av str 50 med en gang og brukte vel det i ca 4 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå