Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Skjønte ikke helt. Har du hatt en midlertidig fylling i to måneder?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Hvorfor liggen den midlertidige der da? Hva er planen videre? Når noen hos oss mister en midlertidig som skal ligge i f. eks. 3 mnd. pga. rotfylling, å den faller ut før den tid så kommer bare pasienten til oss å får lagt på en ny uten kostnader.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Ja,var til tannlegen for et par mnd siden og fikk midlertidig fylling på en tann. Nå har en bit av den fyllingen falt ut, så jeg må ha ny fylling der. Midlertidig fylling får man for å finne ut om tanna er sterk nok til å få vanlig fylling etter ca.6 mnd, er tanna fortsatt vondt etter 6 mnd så må man ta rotfylling eller trekke tanna. Er jo ikke meningen at midlertidig fylling skal holde så kort tid som min gjorde, er derfor jeg lurer på om det er meningen at jeg skal betale for at dette blir gjort på nytt. Hi
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Midlertidig kan falle ut med en gang, eller de kan holde lenge. Ingen garanti på det. Men som regel, hvertfall hos oss, så tar ikke tannlegen seg betalt for å legge på en ny midlertidig fylling.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Trodde midlertidig fylling, ble lagt.. For at du skulle komme tilbake om 1-2 uker for å rotfylle..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Min tannlege sa at den midlertidige fyllingen skulle jeg ha i 6 mnd,så fikk vi se om det ble rotfylling. Var og fikset dette på nytt i går, og syns det er kjipe penger og bruke på noe som jeg har betalt for en gang før. Hi
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Fikk gjort om igjen kostnadsfritt etter 7 mnd.. Du må ta kontakt med en gang. Det ordner seg nok.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Men tok han mye for dette da? Det kan være at du måtte betale hygienetillegget. Det er på en hundrelapp eller så.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 jeg holder på å skalta en rotfylling og har hatt 3 midlertidige fyllinger til nå, siden det ikke har vært skikkelig tørt i kanalene eller hva det heter (!!) har gått 2 mnd mellom innkallingen og da jeg mista første fyllinga etter bare en mnd fikk jeg ny- helt gratis-som det skal være:)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #11 Skrevet 6. april 2011 Jeg måtte betale 1400kr,det var pluss et lite hull som satt på samme tann.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #12 Skrevet 6. april 2011 Da er det nok det hullet som har kostet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #13 Skrevet 6. april 2011 Nei betalte 850kr forr den ene fyllingen og 425kr for den andre + bedøvelse. Hi
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Ja da har tannlegen tatt seg godt betalt gitt.. Hvertfall siden det også var i samme tannen. Vi tar aldri betalt for det så lenge det er tannlegen som har lagt opp planen, å det ikke er pasienten som bare har latt vær å følge det h*n fikk beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #15 Skrevet 6. april 2011 Nå motet jeg meg opp og ringte tannlegen.) Fikk da vite at hun satte ikke inn en ny midlertidig fylling, hun satte inn en vanlig fylling siden hun trodde jeg ikke kom til å trenge å rotfylle. Hvis hun skulle satt i ny midlertidig fylling så skulle jeg ikke ha betalt:) Så da fant jeg ut av det. Takk for alle svar:) Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå