Gå til innhold

Min lønn går til regninger og ungen, mens mannen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Drar til Bergen på fotballkamp.

Vi har ikke akkurat god råd. Jeg betaler det meste av faste regninger,og ting ungen trenger. Vi deler på maten da, men nå har vi en strømregning som må betales, som jeg ikke har nok på min konto til. Spør om han kan overføre noen kroner til min konto slik at vi får betalt strømmen, men det har han ikke penger til sier han. Så får jeg beskjed om at han nå skal til Bergen i helgen på fotballkamp. Det koster jo litt siden vi bor på Østlandet.

Jeg blir så sinna!!!!

 

Og, ja, jeg har orden på MIN økonomi, men gubben styrer sin egen.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Bare få det ut!!!!

Takk for at du hørte på meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å det der gidder du å finne deg i?

 

Om dere ikke har felles økonomi så må dere hvertfall sette over et fast beløp hver mnd. til en felles regningskonto. Så kan dere kose dere med det som er igjen etter at alle felles regninger er betalt. Du skal da ikke betale alle felles regninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at da får han heller se fotballkampen på tv!

 

Regninger før morosaker, sånn er det å bli voksen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange fallgruver med å ha felles økonomi der en er mer økonomisk enn den andre. Jeg tror mange forhold strander på slikt. Ikke at jeg antyder at deres kommer til å gjøre det altså:) Mannen min var ganske lite økonomisk da vi ble sammen og dette var et problem. Nå er han mer økonomisk, men det er fortsatt jeg som har mest kontroll på økonomien.

 

Synes du skal ta en prat med mannen din om dette. Han må jo som voksen forstå at strømregningen må prioriteres over en tur.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forhold er det? Er det bare du som eier huset da eller, siden du skal betale hele strømregninga? I så tilfelle betaler han deg vel husleie? Synes sånt blir så spesielt! Glad for at vi har fellesøkonomi her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor aksepterer du at det er slik, hvorfor betaler du mest av faste avgifter om du da ikke tjener en god del mer en han og dere har delt prosentvis.

Hvorfor betaler du for ungen, barnet er begges.

Og jeg hadde gitt klar beskjed om at hvis han ikke kan betale stømregningen så får han ringe å få utsettelse og så får han betale den når han får penger neste gang.

Skal ikke være sånn at den ene i forholdet bruker penger på "tull" mens den andre bekymmrer seg og sliter for at rengninger skal bli betalt.

 

Sett deg ned å regn ut hvor mye du bruker på unga og del det i to og del hva dere har av utgifter på to så forlanger du at han skal sette inn den summen på in konto hver gang han får lønn. Eller enda bedre forlang at han skal begynne å ta del i regningsbetalingen.

 

Det er så lett å bare bruke og ikke se hva man har inn og ut og ikke bekymmre seg for økonomien hvis man kan trekke seg tilbake og la partneren ta seg av den biten. Få han involvert så han ser hva som skjer og får kontroll han også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært deg, hadde jeg krevd felles økonomi og slik at dere har likt å rutte med til dere selv etter at alt er betalt!

 

Det der høres jo ikke rettferdig ut i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innføre strengere "regler" her i huset nå. Jeg ser det. Han betaler husleie, men det er og det eneste bortsett fra mat, og vi har omtrent samme inntenkt. Problemet er at han blir så forbanna sur hver gang jeg tar opp dette med økonomien vår. Jeg ville nok hatt det bedre økonomisk alene tror jeg, og det er mye som taler for at det er det som kommer til å skje etterhvert.

Jeg savner et mannfolk med tak i!!! Åeehhh. Hvordan er deres menn da damer?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en veldig enkel måte å løse dette på.

 

Regn over hva dere har av faste utgifter på et år, del summen på tolv så får du hva dere må sette av hver måned. Om dere har omtrent samme inntekt deles dette beløpet på to.

 

Opprett en regningskonto, og et fast trekk på lønningsdagen fra begge lønnskontoene deres til denne felleskontoen. Da har dere alltid penger til regningene, og det som står igjen på lønningskonto er de lommepengene dere har til rådighet.

 

Veldig enkelt, veldig greit og umulig å gjøre feil. Man kan rett og slett ikke bruke mer penger enn det som står igjen på lønningskontoen, skal man noe som koster mer må man rett og slett spare til det.

 

Sånn har jeg og mannen hatt det siden vi flyttet sammen for 15 år siden, og har enda ikke hatt en eneste krangel om økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...