Lille persille* Skrevet 6. april 2011 #1 Del Skrevet 6. april 2011 Vi skal plukke ut et dikt eller en sang/vers fra en sang som skal leses opp når vi går opp og mottar navnetavla. Men jeg trenger virkelig noen tips! Sikkert mange har som har noen fine de kan dele med meg? Jeg er helt blank på dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143110093-trenger-tips-til-diktsangvers-som-skal-brukes-i-navnefest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 6. april 2011 #2 Del Skrevet 6. april 2011 Vet ikke helt men her er noen jeg liker. Vet ikke om det passer i navnefest. Se ned, vennen min Du ser hvor du står Jorden er full av de som tro det eller ei bryr seg om du går Se opp, vennen min Du ser veldig langt Verden er uendelig stor og foranderlig Det er helt sant Se frem, vennen min Du må velge en retning La hjertet vise vei Faller du ned vil jeg hjelpe deg ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Lukk øynene kjære og vær ikke lei mamma vil alltid være hos deg Når du er våken og når du sover Når du tar dine første skritt, jeg lover Jeg skal kysse dine kinn, dine ører og din nese, og tørke tårene vekk fra fjeset. Jeg er hos deg dag og natt Mitt kjære barn min lille skatt. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Liten? Jeg? Langt ifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? -------------------------------------------------------------------------------------- La meg vokse som jeg er og prøv å forstå hvorfor jeg vil vokse som meg selv. Ikke som mamma ønsker jeg skal være, eller som pappa håper jeg skal være, eller som læreren min synes jeg skal være. Kjære, prøv å forstå, og hjelp meg å vokse nettopp som meg selv. ------------------------------------------------------------------------------ ØR JEG BLE MAMMA... Før jeg ble mamma så snublet jeg aldri over leker, eller glemte ord i en barnesang... Jeg bekymret meg aldri om plantene var giftige eller ikke... Bekymret meg ikke om dører var igjen, eller om stikkontakter var sikret... Før jeg ble mamma hadde jeg aldri blitt gulpet på, bæsjet på, bitt på eller tisset på... Jeg hadde fullstendig kontroll over mitt liv, og tankene mine... Jeg sov hele natten... Før jeg ble mamma, holdt jeg aldri fast et gråtende barn, så doktoren kunne sette en sprøyte. Jeg så aldri inn i tårevåte øyne som gråt. Jeg ble aldri facinert over en dårlig grimase, jeg listet meg aldri inn på et barnerom, bare for å se et barn sove. Før jeg ble mamma holdt jeg aldri et søvning barn, bare fordi jeg ikke ville legge det ned. Jeg hadde aldri følt hvordan hjertet ble knust i 1000 biter, når jeg ikke kunne stoppe smerten. Jeg trodde aldri noe så lite kunne påvirke mitt liv... Jeg visste ikke jeg kunne elske noen så høyt... Før jeg ble mamma hadde jeg aldri visst om nærheten man føler når man ammer sitt barn.... Jeg visste ikke om det spesielle båndet mellom en mamma og hennes barn... Jeg visste ikke at noe så lite kunne få meg til å føle meg så viktig... Før jeg ble mamma visste jeg mye, nå vet jeg mer... Før jeg ble mamma hadde livet mitt betydning, nå betyr det mer... Jeg visste ikke jeg kunne føle så mye før jeg ble mamma... Du er den som har åpnet denne verden for meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143110093-trenger-tips-til-diktsangvers-som-skal-brukes-i-navnefest/#findComment-143110280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille persille* Skrevet 6. april 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 6. april 2011 takker og bukker, mange fine her! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143110093-trenger-tips-til-diktsangvers-som-skal-brukes-i-navnefest/#findComment-143110363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå