Gå til innhold

Noen som har litt peil på bostøtte her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I oktober i fjor så søkte jeg bostøtte. Jeg gikk på skole. Men fikk avslag fordi jeg selv hadde valgt å bli student.

 

Men delvis pga. det, og en feilinformasjon fra lånekassen måtte jeg avslutte skolen i november da økonomien ikke gikk rundt. Så jeg er nå arbeidssøker med dagpenger. Men det går såvidt rundt...

 

Er det noen vits for meg å søke bostøtte på nytt nå? Eller vil jeg sikkert få enda et avslag fordi jeg valgte å begynne på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken merkelig kommune er dette da?? Bostøtte er jo for studenter og andre med dårlig økonomi.. Vet ikke om noen som ikke selv har valgt å være student;)

 

Jeg er student og alenemor og har fått bostøtte i snart 3 år, ikke mye, men det er hvertfall noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ble litt paff selv da jeg fikk avslag pga. det.. Å tenkte jo akkurat det samme som deg, at ingen blir vel student under tvang.

 

Hm.. Kanskje jeg skal prøve å søke igjen da..

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke gitt meg på. Jeg har vært student siden 2005, og har igjen 2 år på høyskole før jeg er ferdig, og jeg får bostøtte. Kan ikke skjønne hvorfor du fikk avslag. Hvis inntekten din ikke overskrider 206 000 (tror det er det som er "taket" nå) så har du selvfølgelig krav på bostøtte! Om du er alenemor, så tror jeg faktisk det er enda litt høyere.

Jeg er også rimelig sikker på at du har krav på etterbetaling for den perioden du ikke har fått, hvis du har hatt krav på det hele tiden, så undersøk det, og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Når jeg søker med dagens inntekt skal jeg ta med stønad til barnetilsyn, bidrag og barnetrygd?

 

Jeg tjener uansett ikke over det beløpet.. Da skal jeg ta turen ned til kommunen igjen. Veldig rart at noen studenter får, mens andre ikke. Jeg ringte inn når jeg fikk avslaget, å avslaget var kun fordi jeg selv hadde valgt å bli student. Er alenemor ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og jeg får bostøtte. Ank det vedtaket og søk igjen. Om du er student fordi det er nødvendig for deg for å kunne forsørge deg selv på sikt, skal det ikke ha noe å si. Alle velger selv å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...