Gå til innhold

Hallo hallo dere som venter tvillinger :) kan jeg spørre hva deres symptomer var for å vekke mistanke til to i magen? Og var magen stor i uke 9-10???

stjerne-kikker<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var ekstra dårlig i første trimester. Normalt er jeg kvalm og elendig, men denne gangen spydde jeg non-stop i ukesvis i tillegg. Det er visst et vanlig tegn.

Hadde også synlig mage tidlig, men dette kan jo også skyldes oppblåst mage.

Jeg ble ihvertfall overrasket når UL viste to, så symptomene hadde ikke satt meg på tvillingsporet.

Jeg bare hadde det på følelsen. Og det var helt riktig.

Hadde ikke annerledes symptomer enn når jeg har gått gravid med 1 barn. Og magen var ikke noe særlig større enn vanlig heller :)

Kjente spark utenpå magen i uke 14. Og kjente liv inni magen i starten av uke 11. Og var kvalm fra uke 6 til uke 18!! Og forferdelig trøtt. Syntes magen kom mye fortere også... Så her var det sterke mistanker før UL i uke 20. Hørte to forskjellige hjertelyder med egen dopler i uke 14. Hadde da god kontroll på min egen i tillegg, så jeg trodde vel egentlig jeg var blitt gal! :)

jeg ble kvalm me en gang jeg ble gravid,d fortsatte i 3 måner vertfall og jeg gikk ned 9 kg.magen kom veldig fort,kjente liv utenpå magen i uke 14 og helt i starten tenkte jeg at jeg bar på to:P slo fra meg tanken om to så ble litt sjokk når jeg hvar på tidlig ultralyd å d viste seg å være sant=)

Jeg hadde ingen misstanker på forhånd. Har ikke vært plaget med kvalme (noe jeg skjønner er veldig vanlig med to i magen), men har vært ufattelig, ufattelig trøtt!!!! Det har vært det som har plaget meg mest, da jeg har måttet sove mye. Det begynner å komme seg litt nå, er 12+4.

Ellers har jeg hatt ekstremt ømme pupper, kan ikke komme bort i dem engang uten at det gjør veldig vondt, og ta på seg BH er jo et mareritt

. Har vært veldig heldig, og har ikke mange plager. Valgte å gå på tidlig UL for å få en bekreftelse, da det hele var veldig uvirkelig for meg. Og da kom nyheten om at det var to, noe som egentlig gjorde det ennå mer uvirkelig selvom jeg fikk se dem og høre hjerte deres banke.

Nå den siste uken har magen spruttet ut, og jeg har fått en skikkelig kul. Går ikke an å skjule lenger at jeg er gravid, så nå er jeg begynt å fortelle det. Synes magen kom litt tidlig, men det er jo egentlig bare gøy:)

Annonse

Hei,

Jeg er nå i uke 10 og har allerede visst at jeg bærer på eneggede tvillinger i 2,5 uke:) Jeg hadde ingen anelse om at det var to "inni der" før ultralyden, men fikk tidlig ultralyd grunnet flere aborter tidligere. Jeg er glad for at jeg fikk vite det så tidlig, for det er jo et lite sjokk (postitivt da) som må bearbeides. Men det jeg også kan si er andeledes med å gå med 2 istedetfor 1, er kvalmen. Jeg har vært veldig kvalm siden uke 7, og det er visst også ganske vanlig når det er flerlinger. Når det gjelder størrelsen på magen så har jeg nå i uke 10 ingen antydning til gravid -mage. Det er mulig jeg kan se en begynnende "utheving" helt nederst, men det er minimalt. Men det er nok ikke lenge før den "skyter fart"...hehe.

Hilsen meg:)

Ingen symptomer i det hele tatt jeg, eneste jeg merket var at jeg var trett hele tiden. Tror jeg har spydd 2 ganger, og er nå 18 uker på vei (like trett ennå). Det var absolutt ingenting som fortalte meg at jeg ventet to. Reagerte litt på at livmoren kom veeeeeldig tidlig over skambenet, når jeg var 8 uker på vei.

Hadde en veninne som fikk påvist svangerskap utenfor livmor noen få dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid, så ble livredd så fastlegen min henviste meg til tidlig ultralyd. Fikk time til denne når jeg var 9 uker på vei, og der var det 2!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...