MBSS Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Sikkert dumt spørsmål, men.. Mange av oss skriver hvor mange amminger vi har om natta, eller hvor mange ganger man er oppe hver natt, men hva regnes som natt. Jeg regner at min lille engel sover fra ca 20-9 og har da en amming ca 2 og ca 7. Jeg regner 2 amminger, men kunne like gjerne sagt en og at hun sover fra 20-7, eller jeg kan også legge henne 19, da får jeg gjerne amming allerede 20-21 og så 2-3 og så 7-8 og om jeg legger henne igjen så får jeg kanskje enda en 9-10?! På sykehuset sa de nemlig at "hel natt" ble regnet fra 12-6,... Etter det sover jo litja hel natt?! Så hvordan regner dere?
Canari Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Er vel ikke akkurat natt klokken 7 om morgenen :-) Her er det morgen leeeenge før.
lillespire08+10 Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Skjønner godt forvirringen rundt "hele natta"! Iflg fagbøker er natta mellom kl.00-05. Altså, sover barnet disse timene uten mat, sover barnet hele natta. Ifht hva som er å sove hele natta tror jeg mange tenker fra det blir lagt i senga til det står opp om morgenen. Eks.19-07. Dette med å sove hele natta med mat, er jo avhengig av alder. En under 6 mnd syns jeg kan sove hele natta selv med amming. Men en på 10 mnd sover hele natta hvis han ikke våkner. Oi, dette følte jeg ble veldig usammenhengende! Jaja, håper du skjønte noe hva jeg skrev :-)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 er vel som lillespire sier, at natta er mellom 00-05. men jeg regner natt fra han legges om kvelden til han våkner om morgenen, det er hans natt, eller fra vi legger oss til han våkner. for er ikke så tungt å gi nattmat dersom vi fortsatt er våkne, lillegull her sover fra 19-07/08 og får mat mellom 00-03 får da 1 nattmåltid
Galskapens overhode Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 for de to eldste er det fra de legger seg til de skal stå opp kl 6-7.. for lilel på 3 mndr er det fra 00-06.. Han spiser kl 23.. og igjen kl 03 før kl 7.. Våkner 1 gang for mat på natta..
Gulljentene Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 I mine øyne er natta mellom midnatt og 6-7 tiden Dvs min natt. At en baby skal kunne sove fra f eks 19 til 07 uten mat høres totalt utopisk ut for meg, he he Babyen min spiser 1-2 ganger i løpet av voksen-natta. Kommer an på når og hvor stort det siste kveldsmåltidet var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå