Gå til innhold

Hvor mye penger har dere til "overs" når


chikchik

Anbefalte innlegg

Alt av lån, regninger og sparing er betalt? Tenker da på bensin,mat,klær og diverse hverdagsting. Jeg bruker ca 12000 på slike ting ila en mnd, og lurer litt på om det er lite eller mye. Vi er 2 små og 2 store i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12000 til overs det er luksus - vi har 6000 til overs og er 2barn og to voksne. Da skal det handles mat, klær osv..så skjelden jeg er med ute på kaffe og spiser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 11 000, 2 voksne og 1,5 barn (Sambo har en fra før som er 8 år, vi har en på 2 år også kommer det en baby i mai)

 

Mat 5-6000

Klær 1000

Gaver 500

Lege/kiropraktor/medisiner 1000

Bensin/forbruk bil 1500

Hobby/kino osv 1000

 

Ikke akkurat fett, ofte det ikke blir noe penger igjen til hobby. Vi har liksom 500 kr hver og det går fort unna hvis man drar på kafe o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 16000 som jeg skal bruke på mat og sånne diverse ting...

Og vi er 5 barn og 2 voksne...

Det holder sjeldent, bare til mat bruker jeg oppimot 10000... Og 6000 til diverse er faktisk lite når bare regntøy for stk koster 500 ;-) Men det går jo akkurat, og jeg vet jeg kan være flinkere. Men men ;-)

 

Jeg har hørt at jeg har mye, men i forhold til at dere er 4 og har 12000 så vil jeg kanskje påstå at dere har mer...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt er betalt, dvs:

-huslån

-bensin

-regninger

-barnehage

-sparing til barna

-sparing på bufferkonto

-matpenger avsatt

 

Så har vi til sammen igjen ca 17 000. Vi kan åpenbart klare å spare mer, men det har vi ikke fått helt dreisen på enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Sånn ca 10.000 kanskje? Har alt i faste trekk hit og dit, så har ikke sånn kontroll på det. Egen matkonto, osv. Men bruker 5-6000 i mat, 3000 i diesel, og 2000 kanskje på "annet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For vår del, så aner jeg ikke!

Vi bruker penger når vi trenger å bruke og tenker oss om før vi handler. Sparer ikke så mye, men bruker ikke av sparepengene heller, så det går vel da sånn omtrent i 0 for tiden.

Høres sikkert sprøtt ut å ikke ane, men inngangen er litt variabel og det er også penger ut.

Har ikke behov for å spare mer og man "sparer" jo ved å betale ned på boliglån, så da er det greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 6500 i mnd til livsopphold (mat, klær, transport osv) etter faste utgifter.

Men er bare 1 voksen på 2 barn da :)

Har ikke bil, vi busser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 4000 igjen når alt av regninger er betalt,og penger til mat er satt til side.og det skal holde til hverdagslige ting som klær,buss penger,lege/medisiner,ferie,osv.

1voksen og 1barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett sted mellom 18000 til 20000, men da er også treningsstntret med under der. Får snart ny bil og da blir det ca 3000 mindre. Tre barn og to voksne, trengingssentret går ogaå av disse pengene, har trekket fra en annen konto enn alle andre regninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri regnet etter jeg, men vi burde kanskje sette opp et skikkelig budsjett?

 

Er egentlig redd det forsvinner mer penger på fjas enn jeg liker tenke på så jeg utsetter stadig å lage det budsjettet ;)

 

Så lenge vi ikke går i minus er det jo ikke så farlig egentlig, selv om vi selvfølgelig med fordel kunne spart mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 17 000-18 000 kr på de tingene du ramser opp, men har en del mer til overs enn 17 000 - 18 000 kr etter faste utgifter som da blir stående som ekstra sparing. Vi er to store og fire små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eelis+kian ♥

Ca 15 000. Jeg er alenemor til en liten gutt, men mottar ingen ting fra NAV. Jeg bruker aldri opp alt da, det skal vel godt gjøres, hehe.

 

Jeg vet ikke helt hva som er normalt, egentlig, men jeg vil nå påstå at 12 000 etter at alt er betalt er godt med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...