Gå til innhold

Gjennomgår skilsmisse.Hva har jeg krav på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tjener dårlig.ca 15 000 utbetalt i mnd.Har to unger.Llurer fælt på hvordan jeg skal klare meg..Må leie leilighet og er avhengig av bil.

 

Han kjøpte huset rett før vi ble sammen for 8 år siden,har vært gift i 2,5 år.Før vi ble gift betlate jeg mat og div.han på huset!han derfor ikke hatt mulighet for og spare selv.

 

Noen som har vært gjennom det samme som vet litt?hva har jeg krav på osv.. Han tjener myye mer en meg og komme til og sitte godt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan dere deler verdiene kan jeg ikke si noe om, men om du får hovedomsorgen for barna (med mer enn 60%) så har du krav på os, barnetrygd, stønad til barnepass og barnebidrag. Og så kan du søke om bostøtte og søke etter ny jobb som er bedre betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett får hver av dere med dere ut av ekteskapet det dere tok med dere inn i ekteskapet. Det er mulig du vil kunne få noe ut av huset hvis du kan vise at du har betalt løpende utgifter slik at han har sluppet disse og heller har kunnet betale nd på huset, men det blir sansynlig vis ikke så veldig mye etter 2,5 år.Ellers får du med deg dine ting og han med seg sine ting. Det dere harskaffet dere sammen må dere dele.

 

Ang bidrag får du bare det om du har ungene mer enn ham så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du ha krav på barnebidrag om han tjener vesentlig bedre enn deg (og han kan ha krav på barnebidrag om du tjener vesentlig bedre enn ham, men det er ikke tilfelle her).

Og så kan du søke bostøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok,takk for svar!

Lurer på hvordan jeg skal komme til og klare meg.Men kan ikke være sammen med han kun for pengene si del.

Det ordner seg sikkert for snille jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere har hatt med dere inn i samboerskapet for 8 år side teller også. Ikke bare etter at dere ble gift. Er du ikke medeier av huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri skrevert under på papirer eller noe.Det går automatisk etter vi ble gift.Men før det har jeg jo vært med og betalt på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han må jo betale deg ut av huset! vist dere står på lånet sammen da! og ellers har du krav på halvparten av det som dere har kjøpt/invistert i de årene dere har vært samboere/gift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker og at han må kjøpe meg ut at huset..og jeg har jo rett på halvparten av alle tingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...