Gå til innhold

Fikk høre dette av sjefen i går ...


....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

Så fint du er sykmeldt da og ikke har jobbet i fire uker enda etter mammapermisjon for da sparer vi lønnskostnader. Jeg ble helt sjokkert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra sjef du har........en ting er hva man tenker og en annen ting er hva man sier! Forstår godt at du blev sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja - følte meg sikkelig latterlig gjort der jeg satt. Er sykmledt pga psykiskeårsaker også sier han slik...gjør ikke saken bedre .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller er det så enktelt at arbeidsgiver er glad for at noen ikke er på jobb. Jeg jobbet et sted hvor det en lang periode hadde gått veldig bra for firmaet og de hadde ansatt etter det og så plutselig snudde det. De måtte permitere noen ansatte og når i tillegg en av de andre ansatte ble sykemeldt pga svangerskap, så var det ingen som ble overrasket over at de syntes det var like greit, for da visste de at de slapp å permitere enda flere. Jeg tror riktignok ikke de sa det direkte til hun som var sykemeldt (og kom til å forbli det helt til hun skulle ut i permisjon), men når noen kommenterte noe om det, så var de helt åpne på at det passet veldig bra, for da slapp de å permitere henne eller en annen ansatt. (Det var ikke veldig mange ansatte i firmaet, så en person fra eller til å lønne hadde en del å si.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver. Det betyr jo bare at de er glad for at når du nå er syk og ikke kan utføre jobben din, så er du borte og arbeidsgiver trenger heller ikke betale lønnen din. Det er jo bra for arbeidsgiver. Slutt å tolke alt sjefen sier i værste mening. Da blir tig så mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes å ha lest flere innlegg om sjefen din her inne på kort tid, og synes strengt tatt du burde ta dette opp med rette vedkommede enn her på et allmennt fora.

Har du tenkt på at jeg kanskje kjenner sjefen din.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke dette du har mest lyst til å høre, men det kan virke som om du har en egen evne til å komme på kant med de rundt deg (moren din, broren din, familien din, sjefen din osv.). Mulig at alle rundt deg er skikkelig kjipe mennesker, men det har jeg vanskelig for å tro og da har vi en fellesnevner igjen: Deg.

Jeg mistenker at du tolker det du vil og lett henger deg opp i småting som du blåser opp til en stor greie.

 

Folk er nok ikke ute etter å ta deg, å være slem med deg eller å såre deg. Du må ikke tolke alt i verste mening og noen ganger er det best å bare la det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...