H&M pluss tre små Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Vi har ei jente på 7 mnd som vi avvente for to mnd siden. Hun har sovet greit, men de to siste ukene har hun våknet ofte for sutt. Sovner med en gang hun får denne. Men merker jeg er så lei av å gå inn og gi henne denne. Andre som må gjøre det samme? Går dette over av seg selv eller må vi avvenne med dette også?? Sov jo bedre når hun spiste på natta:)
*LillaMeg* Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Vi holdt på med det samme en periode. Måtte gi han sutten 1-3ganger hver natt. heldigvis sovnet han og vi fort igjen. Men når han ble 8mnd, eller rundt der så klarte han å finne en av smokkene i senga selv, og putte de inn selv. Vi "trente" og litt på dagen på hvilken vei smokken skulle inn, sånn at han lærte seg det. Her så måtte vi bare gjøre det sånn, for hadde vi ikke gitt han smokken, så hadde han våknet for fullt og da hadde det ikke blitt mer søvn.. Heller oppstykket søvn, enn null søvn..
Steget Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Vi hadde en periode hvor vesla våkna enormt mange ganger og ville ha smokken. Det er slitsomt! Løsningen her ble å øve på å putte inn sutten selv på dagen og så kjøpte vi mam air-smokkene for de var lettere å holde for henne. Nå har hun 3-4 smokker liggende i senga og klarer stort sett å finne en selv når hun våkner på nata.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Har blitt fortalt av mine foreldre at jeg var så avhengig av smokk når jeg var liten. De lagde en knaggrekke i senga med en smokk på hver knagg som jeg fant selv. Vet ikke hvor gammel jeg var da, kanskje de kan lære det?
mamma.for.2♡ Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 åh... som vi kjenner oss igjen her da... Vi har det helt likt bare jenten vår er 6 mnd... Jeg har til og med tatt meg selv i å savne å mate henne på natten, fordi jeg husker jeg da kunne ha alt fra 3-5 timer sammenhengende søvn i løpet av natten... Nå er det så gale her at jeg er heldig om jeg får 2 timer sammenhengende søvn... Ringene under øynene blir bare mer og mer markerte... snufs... Syns litt synd i meg selv... sikkert fordi jeg er så innmari trøtt for tiden.... Gjeeeeesp! Er jo ikke riktig at man sov bedre med et nyfødt barn i huset iforhold til no... :/ Vi får håpe det går over av seg selv... zzzzzzzzzzzz....
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Vi legger alltid 4-5 sutter rundt om i sengen hans og han finner som regel alltid en sutt selv Hender en gang i blant at vi må inn med sutt, men da sovner han igjen med engang. (baby 6mnd..) Har du prøvd å legge sengen "full" av sutter?
mamma.for.2♡ Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Her er hun ennå ikke så flink til å putte smokken i munnen sin selv. Så tror vi må øve litt på det før det er noe poeng å fylle sengen opp med smokker... For det skal lett prøves ut! hahaha! Ser for meg småen min ligge i en seng av smokker... For her skal jeg ta an helt ut for å sikre meg at hun klarer å finne en når den til kommer...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå