Gå til innhold

Kan folk på noen måte finne ut at en har vært facebookprofilen deres og sett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du sikker på det? Jeg fikk en venneforespørsel av en person jeg nettopp hadde vært på profilen til,som jeg egnelig ikke kjenner noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheheh ja klart pcen er så smart at han legger til venner som har vært inne på din profil.... dette var dagens :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ikke særlig smart ut. Finnes hackere som kan gå rett inn på mailen din vet du.Ingen problem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er ofte innom deg/kommuniserer mye med deg kommer opp i vennelista i profilen din. Altså; de som er synlige der har du mye fb-kontakt med. Også de som kommer opp i newsfeeden kommuniserer du mye med eller de er ofte innom og snoker hos deg. Men dette gjelder vel bare de du er venn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg har noen som dukker opp på nyhetslisten min hele tiden,er det fordi de snoker på min profil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper nok at du har kommet opp som "personer du kanskje kjenner" hos den du har vært inne og snoket på :) Så har den personen sendt deg en forespørsel på bakgrunn av det. Facebook prøver hele tiden å finne nye venner til deg, blandt annet ved å se om du har mange felles venner med en person. Sannsynligvis har facebook "sett" at du har snoket på profilen til denne personen, og kanskje har dere felles venner, og dette har ført til at facebook har foreslått deg som venn for vedkommende :)

 

Det er iallefall min teori, men kan jo ikke si at jeg vet det sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til venner kommer når man i utgangspunktet har felles venner. Verre er det ikke. Det registreres ikke hvem som er inne på en profil og bare ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det du skriver der 08:45

 

Når man er inne å "kikker" på en profil, kommer du opp som forslag til venn etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer overhodet ikke. Som sagt: forslag til venner kommer fordi dere har noen venner fra før som er felles for dere begge. Ingen "snoking" på profilene registreres, kun hvis du "poker" noen eller sender dem en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff,ikke gøy om det stemmer at en kommer opp som vennekandidat om en har snoket på noen...

Men hvorfor er det noen ukjente,utenlandske personer på min venneliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Facebook-adm. selv:

"Facebook utarbeider forslag basert på nettverk du er en del av, felles venner, jobb- og utdanningsinformasjon, kontakter som er importert ved hjelp av Vennefinner-funksjonen, og flere andre faktorer.

 

Siden dette er en automatisk funksjon, foreslår den av og til personer du ikke kjenner eller ikke har lyst til å ha som venner. Husk at Facebook aldri sender venneforespørsler til brukerne som vises på denne listen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...