Gå til innhold

Hvordan merket dere vannkopper på barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 3 år er i fin form, men merket at hun har fått 2-3 røde flekker hvorav en liten blemme på ryggen.

 

Kan dette være starten på vannkopper?? Varmeutslett???

 

Huff, krysser fingrene for at det ikke er vannkopper for jeg har en liten baby i hus. Må vel ringe legen i løpet av dagen, men vil gjerne høre litt om andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynte med 2-3 prikker på ryggen. Såg dem på kvelden og neste morgen var det flere røde prikker. Så blev det i grunn fler og fler i løpet av dagen.

Hvis det er vannkopper så smitter det opptil 2 uker før du ser de første prikkene så det er ikke så mye du kan gjøre i forhold til babyen. Da er nok babyen smittet alrede. Min yngste gutt fikk vannkopper da han var 4 mnd og fikk kun 6-7 utslett og litt feber. Legen sa at de ofte ikke blir så syke da de er små. Eldste mann fikk det når han var under 2 år og han var ikke så syk han heller.

 

Kommer det fler prikker er det nok vannkopper.

 

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ventet til i morgen med å ringe lege, om det er vannkopper kommer det raskt flere og i morgen er du ikke i tvil ;)

 

Mine har begynt med noen få prikker på enten bryst, mage, rygg eller ansikt, dagen etter har det spredd seg og de små væskefylte blemmene er ikke til å ta feil av. Tre av mine barn har hatt det og ingen av dem var spesielt syke, ene hadde 38 i feber en dag, de andre hadde ikke feber i det hele tatt. Men alle hadde mange mange prikker på hele kroppen så vi penslet med hvitvask.

 

Da nest eldste fikk det hadde jeg også baby i hus, hun ble fullammet så jeg håpet hun skulle slippe unna, men det gjorde hun ikke. Hun var 9 uker gammel da hun fikk vannkopper, hadde kroppen full stakkar.

 

Ringte helsestasjonen og fikk prate med barnelegen der, han beroliget meg veldig og sa det ikke var noe problem at hun var så liten. Om hun ble veldig plaget av kløe kunne jeg få resept på noe kløstillende, men det gikk helt fint. Hun hadde en litt urolig natt, men ellers taklet hun det fint.

 

Greit å bli ferdig med det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...