Make№4 Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Jeg er nå på dag 4 i min 2.dobble pergokur, og lurer på om det er fler som tar pergo denne mnd..? Spent på om det kan hjelpe oss med spire denne mnd da jeg begynner å bli fornøyd med prøving,prøver å koble det ut men ikke enkelt bestandig. Merker mye mer effekt denne mnd enn den første,kjenner mye mer nedentil...masse murringer! Har ikke så mye bivirkninger foruten litt hodepine og rastløshet/uro i kroppen,ellers er det rolig sålangt..:-)
Kicam Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Hei:) Jeg går på min andre pergokur jeg også, men min er enkel:) Er nå på dag 13 i syklusen, så forventer EL til helgen:) Skal bli spennende å se om spiren sitter etter det:) Jeg er faktisk helt motsatt fra deg, på min første kur forrige pp så kjente jeg utrolig mye murringer og stikk, ømme brystvorter, hormoner i sving osv. Mens nå kjenner jeg nesten ingenting.. Har bare litt humørsvingninger, er sliten og har hetetokter.. Så dette opplever jeg som en helt annen pp enn den forrige.. Blir spennende for oss to da:) Krysser fingrene for at pergoen hjelper oss nå Noen flere?
Happy87 Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Etter proverakur fikk jeg tr nå idag. Så da er jeg på dag 1 i min første syklus på pergo. Jeg starter rett på dobbel pergokur og skal starte på dag 4 (til lørdagen) Jeg er utrolig spent og håper at jeg får el denne pp. Har ikke hatt el eller tr på over 150dager så er veldig glad for at jeg endelig fikk tr. Og så håper jeg virkelig at jeg kan få el også slik at vi endelig kan sette igang prøvingen. Tar dere pergo for å "booste" opp el eller pga manglende el?
Make№4 Skrevet 6. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2011 Så koselig at vi var flere!! :-) Greit å ha noen å dele ting med,selv om jeg ikke er her daglig så prøver jeg å følge med titt og ofte..:-) Kicam,når du nevner det...hetetokter og superømme brystvorter fra EL til IKM hadde jeg også forrige pergomnd,pluss litt problemer med å sove.. EL til helgen ja...spennende og litt forutsigende hva helgen skal brukes til da..hehe...men absolutt verdt det om spiren vil klamre seg fast! :-) Så godt da Happy87 og endelig få TR...skulle vel aldrig tro jeg skulle si det (!!) Men i ditt tilfelle må det jo føles supert...150 dagers syklus huffameg... Det må være rimelig tøfft når man ønsker seg smått.. Ønsker deg virkelig masse lykke til å måtte du få en liten mageboer snart!! :-) Jeg fikk pergo som drahjelp da jeg har stabile sykluser og EL av meg selv hver mnd,men ser ikke ut til at det hjelper denne gangen..er i min 18pp. Jeg har jo tre barn så kan ikke klage som det tok respektive 8pp,5pp og siste satt på første forsøk. Ønsker nå en attpåklatt da livssituasjonen er slik at jeg er hjemmeværende pga kronisk sykdom. Alltid hatt lyst på mange barn og nå må jeg bare krysse fingrene for at det går,selv om alderen muligvis jobber imot meg...hehe.. Er veldig spent om pergo fungerer for oss denne mnd og man kan vagge 2012 stolt i møte med kulemage!:-)
Metti er håpefull Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Håper virkelig dette er mnd for dere !!! Det fortjener dere virkelig . Krysser fingrene
Kicam Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Hehe, er ikke akkurat noe hemmelighet hva som kommer til å skje til helgen nei:p Merker du noe bivirkninger nå? Synes det er så merkelig at jeg ikke har de samme bivirkningene nå.. Det gjør jo absolutt ikke noe.. Og det kan jo hende det blir "verre" utover i pp`n.. Krysser fingrene for resten av dere her inne:) Nå sitter den!!
Make№4 Skrevet 6. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2011 Hei igjen... Merkelig,skulle inn å lese litt anngående pergo...google litt da jeg nå har fått skikkelige EL smerter i kveldingen,er det jeg vil kalle det iallfall for er ikke i magen. Er jo bare på dag 7 i syklusen og har igjen pergo for i morgen også! Hadde jo ikke slike smerter sist,kjente da ingenting spesielt av EL..og jeg bruker kjenne EL godt til vanlig. Lurer på om kraftige smerter gir mulighet for flere egg,det hadde vært helt topp med litt større sjangse å treffe med de svømmende små! Virker som om bivirkningene forandrer seg...litt rart egentlig! kose dere til helgen da...Go for it girl...suuuperspeed!! hehe..:-D
Make№4 Skrevet 6. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2011 Tusen takk Metti!! Du har blitt gravid...GRATULERER så MORRRROOO!! :-D Ser jeg er inne her for skjelden for det har jeg gått glipp av.. Herlig endelig satt den!! ;-)
Metti er håpefull Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 ja endelig satt den !! Er 6+2 i dag så det går stadig fremover : ) Tiden går faktisk ganske fort selv om det føles som en evighet til jeg er over i 1 trimester
MrsMayer ♥ Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Jeg har gått på pergo denne mnd:) Venter mensen (eller ikke) ca. til helgen. Er så usikker på syklusen denne mnd fordi jeg tror jeg fikk EL på dag 15-16, hadde ihvertfall ekstremt mye slim hele den uken og hadde sterke smerter rundt de dagene, jeg tok en blodprøve fredag som jeg venter på svar på, så jeg er spent på om jeg faktisk har hatt EL. Isåfall så tror jeg egentlig denne syklusen blir kortere en tidligere som har vært ca. 35 dager.. Jeg har ikke hatt mye bivirkninger, har vært litt hormonell, men det er det eneste Jeg har gått på en enkel kur og skal gå på det i 6 mnd, med pausemnd og hvis ikke skal vi søke om prøverør.. Vi har prøvd i over 3 år på en liten spire nå, jeg har aldri vært gravid :/ Håper pergo gjør susen
Make№4 Skrevet 11. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2011 Hei HåperPåEtMirakelღ(PCOS) hvordan går det med deg? Tatt noen test ennå,du hadde vel ikm i helgen? Jeg er nå på dag 12 i syklusen og venter EL denne uka,veldig spent da jeg ikke skal EL teste..orker ikke for blir så stresset av de positive testene. Bruker få EL dag 13/14 men pga pergo blir den nok litt senere,litt nærmere helgen tenker jeg..:-) Spennende tid...:-) Lykke til!!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. april 2011 #12 Skrevet 11. april 2011 Jeg ha akkurat bestilt meg legetime (fikk ikke før 9. mai), tenkte å spørre om pergo. Vi prøver på nr. 2 nå. Har ikke prøvd mer enn 3-4 mnd enda, men forhistorien min gjør at jeg ønsker litt "hjelp". Vi brukte 5 år på førstemann, og syklusene er på bærtur (vet dessuten ikke om jeg har EL). Prøvde et par pergo-kurer for ca. 4 år siden, men da kuttet jeg det pga så sinnsyke humørsvingninger. Vi klarte til slutt å lage et barn likevel, men tror ikke jeg orker å bruke 5 år til... (har dessuten et brokk etter forrige svangerskap som jeg ikke får fikset før jeg er ferdig med å få barn). Er spent på om jeg får kur, og om bivirkningene blir like ille, men ønsket om spire er så sterkt at vi velger å prøve... Om vi får kuren, da... Uansett spennende å følge dere. Håper spiren sitter som et skudd på alle mann :-)
Happy87 Skrevet 11. april 2011 #13 Skrevet 11. april 2011 Da har jeg kommet meg helt til dag 6 i syklusen og dag 3 med pergo. Er så rart og kunne telle dager og ha en spesiell dag og se frem til:) Vet ikke om jeg skal teste etter el eller ikke, men har fått beskjed om å legge inn aksjer på dag 10,12,14 og 16;) Lurer litt på om jeg skal teste etter el slik at jeg vet om jeg har det eller ikke. Den er forventet å komme i påska iallefall. Så det blir nok en ekstra KOSelig påskeferie! Ellers så lurte jeg litt på det med de bivirkningene. Er det slik at alle merker noe form for bivirkninger? Og når i syklusen får man de vanligvis?
monika70 Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Slenger meg med igjen! Har også startet med dobbel pergokur, er på syklusdag 8 og skal ta siste tbl i morgen. Er det ulik praksis når disse pergokurene starter i syklusen? Fikk beskjed om å starte på dag 5, men ser her at andre må nok ha startet før.. Denne mnd har jeg også startet med akupunktur i tillegg! Nå satser vi alle kluter for å få det til!! ..men bivirkninger ja! Uff kjenner meg som en "bitch" rett som det er..heldigvis ikke hele tiden da! OG hetetokter om natten! Flere som sover dårlig?? Ja, ja-hva gjør vi ikke for å lykkes;))
Make№4 Skrevet 13. april 2011 Forfatter #15 Skrevet 13. april 2011 Hei monika70.. Varierer med oppstart på pergo,alt fra dag 3 til 5 er visst praktisert og hvis man ikke har EL (pco?) Så kan man visst begynne når som helst, bare man ikke blør. Jeg sover veldig dårlig når jeg tar tablettene, men det går over når jeg slutter med de,har Veldige hetetokter, men ellers klarer jeg meg fint. Litt hodepine i tilegg da men men...tar det gjerne hvis det er det som skal til for spirefesting! :-) Er idag på syklusdag 14 og venter på EL som jeg tror er forsinket denne gangen også. Lagt inn godt med aksjer så langt så fortsetter fremover ei ukes tid til med det...hehe..:-) Krysser og håper på spire for oss alle!:-)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 13. april 2011 #16 Skrevet 13. april 2011 Hei jenter! Jeg er bare inne her og sniker litt;) Har fått resept på pergokur, men får ikke begynne før jeg har fått svar på prøvene. Pga påske/kø på sykehuset, får vi ikke levere sædtest før uti mai, så blir nok ikke pergokur på meg før i juni tenker jeg. Så derfor sniker jeg litt på dere og håper at dere får noen positive resultat! Masse lykke til damer! Håper at spiren klamrer seg fast!!!
Happy87 Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Da er jeg ferdig med pergokuren, så nå er det bare å vente på el (om den kommer) Jeg begynner nok å teste etter el imorgen og så krysser jeg fingrene for at jeg får el innen kort tid:) Til deg som lurte over her, jeg begynte på pergo på dag 4, men det kan godt være fordi jeg ikke har el av meg selv. Jeg hadde håpet på at jeg kunne begynne rett på pergo (har ikke hatt tr siden 1.nov) men gyn ville at jeg skulle ha tr først så da satte han meg først på provera for å fremkalle tr. Leste at flere her inne bruker wild yam, er det noe jeg burde kjøpe inn? Eventuelt hvor kjøper man det?
Esperanza84 - gravid! Skrevet 15. april 2011 #18 Skrevet 15. april 2011 Happy87: helsekostbutikker selger wild yam! Lykke til damer! Håper el kommer med påfølgende spire:)
mayflower Skrevet 17. april 2011 #19 Skrevet 17. april 2011 Jeg er i prøveperiode to med pergo. Dobbel dose. Hadde positiv EL-test på fredag og negativ på lørdag så da forventer jeg TR 28. april. Jeg må si at jeg ikke har helt trua. Det funket ikke med enkel kur så hvorfor skal dobbel funke. Jeg skal vel etter denne perioden ha en pausemåned for så å kjøre på med dobbel kur igjen. Om det ikke funker så har jeg prøvd pergo i et halvt år og da skulle jeg ta kontakt med legen igjen for videre utredning og det neste steget var prøverør sa hun. Jeg har vel egentlig slått meg til ro med at vi må ha prøverør. Jeg er også drit lei sex. Har jo ikke annet enn sex og vi er over det stadiet at vi prøver å late som om det ikke er noe annet enn pliktsex. Det beste er å bli ferdig med det Får håpe pessimismen snur til optimisme. Kan jo trenge litt kjenner jeg. Lykke til jenter, håper det klaffer for dere... Og meg!
Make№4 Skrevet 19. april 2011 Forfatter #20 Skrevet 19. april 2011 Da har EL endelig kommet og gått og jeg hører vel til nå i ikm 8 gjengen... Men har absolutt ingen tro denne mnd da det skar seg helt,fikk bare lagt inn aksjer på første positive EL test dag. Etter det satte en uenighet mellom meg og mannen stopper for resten av sengekosen...haff for sære mannfolk!! Hva er vitsen med pergo om man ikke skal passe på de dagene man får..Æææsjj...suuur og litt deppa nå altså!:-( Enig med deg mayflower...nå er jeg så lei pliktsex så fyy...orker ikke denne prøvingen lenger...tar helt knekken på en jo...faktisk vurdert å kutte ut bim,for når jeg leser om alle som blir gravide blir jeg ennå mer trist... Ble ett sutreinnlegg men føler alt litt håpløst nå... Håper som deg at humøret blir bedre...:-) Lykke til alle dere andre!!
Happy87 Skrevet 19. april 2011 #21 Skrevet 19. april 2011 Huff, jeg skjønner deg godt. Man blir litt vemodig av å lese om alle de som blir gravide selv om man selfølgelig også gleder seg på deres vegne. Jeg er av og til inne på 3.tri også og jeg blir ekstra lei meg når jeg ser de jeg var med her inne i starten på bli gravid nå er fødeklare og har bare få dager igjen til termin. Det skulle jo være meg:( Men allikevel ønsker jeg å være her inne på bim for det er dessverre flere som bruker litt lengre tid på å bli gravide sånn som meg. Og så er det så oppmuntrende å se at de fleste blir gravide til slutt. Med mye dårligere utgangspunkt enn det jeg har. Ellers så tester jeg fortsatt etter el og lurer på om det kan være noe på gang. Jeg har ett problem ift el-tester med at jeg alltid får to streker og tidligere har de vært nesten positive MANGE ganger. Nå når jeg har gått på pergo så har teststreken vært meget svak både lørdag til igår (mandag) men idag var den mye sterkere (like sterk) Så jeg håper at det blir sterkere og kanskje positiv el-test imorgen. Hvis ikke så er jeg tom for tester og må bare håpe at det kommer en el senere. Forrige gang jeg hadde el så kjente jeg det veldig godt på kroppen så kanskje det skjer igjen. Uansett så skal jeg ta blodprøve på dag 23 for å sjekke om jeg har hatt el eller ikke.
lida74 -G10-spire- 24.01.12 Skrevet 19. april 2011 #22 Skrevet 19. april 2011 Jeg bruker også pergo. Jeg går til gyn etter 15 dager, slik at hun kan sjekke størrelsen på "egget" Hvis det er stort nok, så for jeg resept på eggløsningsspøyte. Da er sjansen større for å få eggløsning, og jeg slipper disse el-testene hele tiden. Jeg er forresten på dag 6 nå:-)
Happy87 Skrevet 19. april 2011 #23 Skrevet 19. april 2011 Det hørtes jo veldig bra ut da lida74. Tar du pergo pga manglende el eller for å booste opp allerede eksisterende el? Min gyn sa ingenting om at jeg skulle teste etter el, men er noe jeg har valgt selv fordi jeg er så spent:)
lida74 -G10-spire- 24.01.12 Skrevet 19. april 2011 #24 Skrevet 19. april 2011 Jeg fikk en sønn i oktober 2010, og fikk mensen igjen i desember. Jeg har hatt regelmessig mens siden da, så da regner jeg med at jeg har hatt eggløsning også. Har ikke sjekket det på noen måter. Det er ikke så ofte at den uteblir, men det skjer ca 2-3 ganger i løpet av et år. Jeg vil bare være helt sikker på at el kommer denne mnd:-).
MrsMayer ♥ Skrevet 22. april 2011 #25 Skrevet 22. april 2011 Det klaffet ikke på første pergokur her :/ Så nå har jeg akkurat tatt siste tablett i kur nr. 2 så da er det bare å kose seg fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå