Gå til innhold

Trenger hjelp med guttenavn

Anbefalte innlegg

Vi venter vår andre barn til sommeren og vet ikke om det er gutt eller jente, men har allerede et jentenavn vi har lyst til å bruke hvis det blir en jente. Men guttenavn... er det bare meg eller det vanskeligere? Forrige gang var det lett, da hadde vi to navn, en gutt og en jente, begge navn etter to vi gjerne ville kalle opp etter.

Kan noen hjelpe meg med navneforslag til en liten gutt? Gjerne norrøne og ikke "10-på-topp-navn". Storebror heter Frode.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143109347-trenger-hjelp-med-guttenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Frode og Bjørn (nesten ingen kalles bjørn lenger. Jeg traff en supersøt liten gutt for en stund siden og han het bjørn - og jeg falt fullstendig for det navnet)

Frode og Elliot

Frode og Georg

Frode og Lars

Frode og Jens

Frode og Ole

Frode og Thomas

Frode og Even

Tusen takk for alle forslagene!!! :-)

Jeg er enig i at Frode og Fredrik passer bra sammen, men det har vi allerede i slekta, så det er "brukt opp".

Det samme er desverre Erik/Eirik, Sverre, Lars/Lasse, Terje, Kjetil, Even, Øyvind, Arild, Rune/Runar, Trond, Einar, Johan og et par til...

Og jeg forbinder folk til andre av navnene, som jeg derfor ikke synes at passer. Enkelte navn passer f.eks, ikke på baby'er, det er sånne navn bare gamle folk har :-)

Jeg liker:

Tord

Olav

Lavrans

Bjørn

Emrik

Birk

Georg

Brage

Torbjørn :-)

Fra før av har jeg bare funnet Petter, Olav, Agmund som jeg liker. Men mannen min sier at jeg ikke kan kalle et lite barn for Agmund, og det er jo kjipt, for det er foreløpig favoritten min...

Kan man kalle et barn for Agmund eller Lavrans uten at det blir vanskelig for ham eller han blir mobbet for det?

Ække' lett dette! Enda bra vi fremdeles har et par måneder på oss... :-)

Jeg vil rangere slik:

Emrik - min favoritt (navnet til sønnen min...)

Petter - fint, sjarmerende, passer både barn og voksen.

Lavrans - tøft og veldig lite brukt.

Georg - tøft, stilig, flott.

Birk - kanskje ikke til Frode? Blir litt kræsj synes jeg...

Olav - flott navn, men synes egentlig lillebror bør få et litt mer "rampete" navn, er liksom litt mer fart i Frode enn litt tunge, ærverdige Olav.

(alle navnene over er navn jeg kunne vurdert selv)

Torbjørn - blir veldig voksen mann for meg, selv om jeg engang kjente en liten gutt som het det. Sterkt og flott navn.

Bjørn - også litt for voksent til at jeg kan se det for meg på sønnen min.

Brage - ikke så glad i klangen, også ligner det på drage...

Tord - får liksom ikke helt tak på dette navnet...

(alle over er ok navn, men ingen jeg kunne brukt selv)

Synes Amund er veldig fint, liker ikke Agmund så godt.

Vebjørn og Vemund er også fine navn i samme stil.

Ellers synes jeg

Jørgen, Yngve, Morten og Nils er navn som passer fint med Frode.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...