Gå til innhold

Noen med erfaring med kobberspiral?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tåler da minimalt av prevensjon,verken p-piller,sprøyte og alt det der..og heller ikke kondom pga latexallergi.

Er nå gravid og har hørt at kobberspiral er ett bra alternativ til meg som da ikke tåler det andre..

Er det noen der ute som er i samme situasjon eller har litt peil på dette?

Jeg setter ikke inn noe før jeg føler at det er 100% trygt!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har lite peiling på slikt, men kjenner til allergier mot medisiner så forstår at du vil være sikker.

 

du kan ta å rett og slett en skikkelig prat med legen din ang. dette. han skal kunne svare på det du lurer på :)

 

eventuelt be om å få time hos en spesialist innen dette, slik at du unngår å få i deg noe som kroppen din ikke tåler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har hatt kobberspiral i nesten 7 år nå, men unntak av friår for å bli og være gravid da:)

 

Tåler ikke noe form for hormonell prevensjon- blir gal av det og fikk dette alt. av legen min. Ikke så vanlig blandt de som ikke har barn, men siden du er her inne så antar jeg at det har du og da er det hvertfall ikke noe problem!

 

Bivirkningene er (kanskje for enkelte) litt ille: sterk mens og menssmerter. Dette har hos meg blitt bedre etter jeg fikk barn. Ellers så kjenner jeg til tider spiralen også under sex, men dette er sjeldent altså.

Verdt å få med seg er jo at det ikke er fullt så sikker prevensjon som med p - piller feks. tror det er ca 94 % sikkert. ( mener å huske at legen sa èn av hundre blir gravid)

 

Sånn til slutt vil jeg legge til at det er opp til hvert enkelt anatomi hvor enkelt det er å sette den inn, men stort sett utføres dette hos fastlegen og du kjenner ingenting.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble gravid med kobberspiralen 2 ganger, så HELT sikker er den ikke...

hadde hatt den i 2 år når det skjedde.tok den ut etter dette, men var mest pga kraftig mensblødninger og at jeg ble skikkelig plaga med pms :(

 

men er et veldig godt alternativ da!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...