Gå til innhold

Alenemor til tre på 9, 6 og 2 år. Trenger tips til hva jeg kan finne på i påskeferien, som ikke koster skjorta, moro for barna (og ikke ski siden minste er lita enda).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg skal finne på, for det er ikke bare bare å dra ut på ting alene med tre. Tar gjerne tips om både utflukter/turer, og reiser med overnatting :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du i Oslo, er det spesielle påskeaktiviteter på Norsk Folkemuseum. Mener å huske at en dag er det gratis for Obosmedlemmer.

 

Ellers pleier Teknisk museum å ha diverse aktiviteter. Kan lønne seg med årskort, som de ikke annonserer med. Koster bare 400 kroner for en familie.

 

Andre forslag er jo besøksgård.

 

Stena Line har "barnas båt" i påskeferien. Koster visst rundt 1000 kroner for svipptur til Danmark for en familie. Masse aktiviteter for barna.

 

Gå evt inn på "Oslopuls" på www.aftenposten.no. Der kan du sjekke ulike aktiviteter på kalenderen deres. Huk av " passer for barn", og du får aktuelle treff.

 

Nå svarte jeg kanskje mest om tilbudet her i Oslo. Ja, ja.....Aner jo ikke hvor du bor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar uansett :)

Bor i Ringsaker i Hedmark, et par timer unna Oslo. Har tenkt på Stena Line, men da må jeg nesten ta toget eller noe til Oslo, og så drosje.. så da vil det vel brått koste litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på tur til et eller annet trivelig sted og tenn bål, grill pølser og pinnebrød, eller ha med stormkjøkken og stek pannekaker. Lag konglebondegård, lek gjemsel og kos dere en hel dag ute.

 

Lag påskerebus. Lag en løype med ulike oppgaver, og i enden finner de påskeegget sitt. Det funker både inne og ute, og oppgavene kan være enkle. ( sprekk en ballong - inni er det en lapp om hvor du skal gå, flytt små papirbiter med sugerør, kjenn igjen bilder av dyr eller blomster, kjenn igjen lukter osv)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dra i et innendørs lekeland, det er moro for barn i alle aldre :)

 

- Bak noe sammen (boller, fylte horn, rundstykker etc) og ta med dere ut på en rusletur. Finn en lekeplass/park etc i nærheten og ta lunsjen i det fri mens barna kan leke, mate ender, spille fotball etc.

 

- Hvis dere fortsatt har snø så ta med pølser og kakao og dra på aketur med grilling som niste :)

 

- Barnas bondegård

 

- Gå dere en tur i byen, kjøp en is og ta livet med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra foreks til gigagøy i lørenskog, der er det supert for barn i alle aldre.

 

Stena line ja som noen nevnte er en god idê :)

Du kan kjøre bilen dit og ha den på parkeringsplassen på stena line :) Det skal ikke være noe problem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...