sweety72 Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Jeg har verdens skjønneste baby, men fra hun fylte til 10 måneder til hun ble 11 måneder, merket jeg stor forskjell i hennes personlighet. Før det var hun var veldig snill og rolig baby.Pulstelig har hun begynt å klippe veldig hardt med neglene sine, mens jeg ammer henne ( klipper hun med ene hånden mens hun drikker melk fra brystet og har andre hånda på brystet), eller hvis hun ikke er fornøyd, eller får som hun vil. Også har hun blitt veldig urolig, hun vil helst gå, men klarer ikke å gå, hun vil ikke sitte eller leke. jeg er så lei av det, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hun er jo så liten, det går ikke an å forklare henne heller, selvom jeg sier nei, hun fortsetter med klippingen. Setter kjempe pris på tips, eller andre som har hatt liggnende erfaringer med babyene sine, og hva gjorde de?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 For meg høres det ut som hun er frustrert. Akkurat som jenta mi var før hun lærte seg noe nytt som å krabbe og gå. Jenta mi sutret HELE tiden men da hun lærte seg å gå ble hun den gode jenta mi igjen. Hun ble nok veldig frustrert av å ikke kunne knekke koden på noe hun ville.
sweety72 Skrevet 5. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2011 Jeg vet ikke om det. Men hun er veldig glad barn ellers i resten av perioden. Men det er veldig irriterende når hun klipper med neglene.
*LillaMeg* Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Når hun klipper når hun ikke får det som hun vil, må du jo ta hånden vekk å si nei. Hun er jo stor nok til å begynne å skjønne nei. Og du trenger heller ikke forklare så altfor mye. Selv om det ikke funker med engang å si nei, må du jo bare fortsette. Jeg har og en som vil gå og gå og gå. Og som blir skikkelig sinna om han ikke får gjort det. han klarer ikke å gå alene, og vil derfor gå med mye med oss. Jeg går mye med han, for da blir han fornøyd.. Har og merket at han ikke kan sitte såå lenge å leke lengre som før.. Han er for urolig, men prøver å la han styre på som han vil, og blir jeg lei sutring og hengning i føttene så setter jeg han bare på plass i lekene igjen. Og det gjør jeg x antall ganger daglig.. Tror man bare må fortsette å sette de ved lekene for å leke, og gi de mye oppmerksomhet samtidig som man visr at de ikke kan få oppmerksomhet heeele tiden. Ikke så lett, men er vel ett ledd i utviklingen dette.
Mjølkekua Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Hei, Nå er vår tulle "bare" 10 måneder, men samme regla gjelder her. Hun klyper meg med neglene når hun ammes, og klorer meg på brystet. Det tror jeg hun mest gjør fordi hun koser seg.. Av og til tar hun brystet ut av munnen studerer brystvorta og piller på den med fingrene. Det får hun ikke lov til, for å si det sånn. Når det gjelder det med å gå, så er det samme her - og det var akkurat samme med storebror. Hun er sta som et esel - og da mener jeg STA! Hun skal opp å gå, uansett hva. Hjelper jeg henne ikke, tar hun tak i buksebeinet og henger etter. Eller hun bruker alt mulig annet hun finner som hun kan dytte mens hun går - stoler, krakker, lekekasser, høystoler, støvesuger.. Hvis hun vil gå med gåvogna, og jeg forsøker å ta henne vekk fra den - tviholder hun på den, og bærer gjerne rundt på den selv når jeg bærer henne. Når hun var mindre lekte hun lenge alene, men nå er ikke det like aktuelt lengre. så vidt jeg kan gå noe som helst sted (rundt hjørnet) uten at hun hyler over at jeg "er borte". Det er ganske fortvilende i denne perioden fordi de sover mindre, og krever nesten 100 prosent oppmerksomhet i tiden de er våkne. Det er ikke så mye å gjøre før de knekker gåkoden, dessverre. Men jeg er enig i, at det er greit å ta hånden og si "nei", for deretter å fjerne barnet fra situasjonen (om hun klyper eller lignende). Det som overrasket meg med størstemann, er at de skjønner mye mer enn det vi tror. Han begynte å nikke og riste på hodet rundt ett år, og da var jeg helt i sjokk over hva han responderte på. Hadde ordentlig undervurdert han, siden han ikke kunne snakke mer enn noen få ord.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 jenta mi hadde litt "trass" i den alderen, hun bet, dersom hun ikke fikk noe til osv bet hun enten leken eller oss eller seg selv. bet sp hardt at hun begynte å blø engang.. men det gikk over.. så det gjør nok det. de forstår utrolig mye, så si at det ikke er lov.ol.
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 det er nok frustrasjon og trass fra hennes side.. vil ting men får det ikke til, og får ikke uttrykket det på noen annen måte.. men sikkert litt trass inni bildet. men de forandrer seg litt i den tiden der.. får vilje, så det er nok lite du kan gjøre for å "få det bort". Annet enn når hun kliper eller biter eller slår, osv, så må du bare si nei. hun forstår det ikke nå, men etter hvert så blir det så hun forstår det. hun må lære seg betydningen av ordet nei hun også Så desverre så må du nok regne med at den forandringen er der for å bli. så du får nesten bare takle det på best mulig måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå