Gå til innhold

PRI PÅ TANNLEGE - kan dette være rett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pga VELDIG store smerter i en visdomstann måtte vi nå ringe tannlegevakt i Oslo. For å trekke visdomstanna må vi ut med 3200,- Kan dette virkelig stemme? Kan man ta betalt så mye for den jobben? Den prisen er over tlf, slik at tannlegen vet ikke om behandlingen er komplisert eller ikke.

 

Tror ikke vi kan vente til i morgen, så ser ut som vi må ut med dette.. F**!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad jeg bor nordpå.

Jeg må trekke alle mine visdomstenner, og må ut med 1100,- per tann, bedøvelse er da ikke inkludert i prisen.

Må vente til etter fødsel, da...-.-

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegevakta er svindyr ja. Kjipt at dere ikke kan vente. MEN... har dere prøvd å få lokalbedøvende tablett for det? Jeg hadde akutte smerter, og fikk to slike tabletter. Fungere kun på tannpine, men er usansynlig effektiv. Kjente ikke en dritt helt til neste dag, og da hadde jeg bare tatt den ene, Fikk den på vanlig legevakt på sykehuset. Kjørte bare dit og forklarte situasjonen, og sa jeg skulle til tannlegen til morgenen, men måtte ha hjelp til å overleve natta. Dette er ikke noe som på noen måte kan misbrukes som narkotika, så de er rimelig greie og leverer tablettene ut uten for mye om og men. Og så koster det jo bare det enn en normal legetime på legevakta koster. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mulighet for å vente til i morgen så hadde jeg ringt å hørt med ulike tannleger - men pga dette må gjøres på kveld (nå) og det kun er 1 døgnåpen tannlege i oslo (som jeg kunne finne på internett) så må vi altså ut med dette pga altfor store smerter som ikke kan vente.. huff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannlegevakt er sinnsykt kostbart, kan du ikke kontakte odontologi studenter i morgen på universitetet?? det koster i alle fall ikke 3200 kroner!

 

Har selv hatt komplisert trekning av visdomstann som krevde kirurgi og selv med noe støtte fra nav så kom det på ca 1200 kroner inkl bedøvelse, suturering og antibiotika.

 

Ta et par ibux og hold ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg det gjelder, personen det gjelder har allerede tatt taxi til tannlegevakta.. men takk for sarkasmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv vanlig legevakt først da! Klart det er ufattelig dyrt om en tannlege som sitter hjemme skal dukke opp på natterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er det dyrt men de gjør ofte hurtigere arbeid også, og som alle vet... hastverk er lastverk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du har så vondt....

 

så kan det være at tanna, eller tannkjøttet rundt som er betent.. og da får ikke tannelgen trukket tanna, men han kan gi deg pencilin.

 

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være to tannlegevakter i Oslo.

Trekker han/hun en tann skal enogså få tilbake en del fra Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...