Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilstol til barn 9-18kg eller 9-25kg

Hva velger man?

Hva slags merke har du?

Fornøyd?

Vet du noen plass man kan gjøre en god deal?

Nett/forhandler

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har besafe izi combi x3 og er veldig fornøyd med den stolen.

Store, gode nakkestøtte, god plass til bena, hun sitter høyt i bilen og kan lett se ut av vinduene. Ryggen og selene kan lett reguleres når barnet vokser.

Vi kjøpte stolen i Sverige. Der sparte vi en del penger.

Skrevet

Vi har Britax MultiTech (bakovervendt selvsagt). Veldig fornøyd med den. Et sete som gjør det bra i tester (det var viktigst) og for oss også viktig at setet har lang rygg siden vi har en høy gutt som vi ønsker at skal sitte bakovervendt lengst mulig.

Skrevet

Noen som har erfaring med acta greco da?

Skrevet

Grunnen til at testresultatet er dårlig, er at de bruker det resultatet som er dårligst. Og siden stolen er en kombistol og kan brukes både forover og bakovervendt så er dette testresultatet for forovervendt. Stolen burde derfor ikke brukes forovervendt! MEN; bakovervendt gjør stolen det bra og kan fint brukes!

Skrevet

Å? Det viste jeg ikke. Kjekt å vite. Takk takk!

Skrevet

Ville definitivt valgt en 9-18kg variant. Dette fordi du får den beste støtten til barnet ditt. Begge mine hadde denne kategorien som sin nr 2 stol. Når eldste skulle ha en "reservestol" i bestemors bil valgte vi en 9-25kg variant.Hadde ALDRI satt 1åringen i den, den hadde vært alt for stor til henne mht sidestøtte og nakkestøtte. Men 3åringen "fyller" stolen bedre og sitter godt og stødig i den.

Til yngste har vi også en BeSafe izi combi. Der sitter hun godt og har god sidebeskyttelse. Når det kommer til ulike tester skal man ta de med en klype salt og lese kriteriene. Ta feks "brukervennlighet" om den er litt kronglete å feste, kan dette trekke ned karrakteren selv om den er"bombesikker" ved en kollisjon dersom den er korrekt festet. Så en test kan gi en god pekepinne, men les den kritisk og se kriteriene den vurderes etter.

Skrevet

Vi har Akta Graco Cosmic comfort s :) Veldig fornøyd med den. 0-25kg. Kan brukes forovervendt fra 9kg (her sitter mini bakovervendt så lenge som mulig).

Anbefales:):)

Skrevet

Godt å høre. Vi kjøpte også den.

Skrevet

huldretussa:

Om du har izi combi så er dette en stol fra 9-25kg da.... IKKE 9-18!

Derav navnet combi...

Men det har ikke mye å si på støtte syns jeg... AG setet vårt et 9-25kg og han sitter kjempe fint i det!

Skrevet

Vi har også Besafe izi combi x3 og er veldig fornøyd med det.

Men det tar så mye plass i bilen at passasjersetet er ubrukelig, ihvertfall for meg som er 171 cm høy.

Vi bruker det bakovervendt selvfølgelig, men vi har hatt et par episoder med oppkast i bilen i det siste så vi får se hva vi gjør. Vil jo ha henne bakovervendt så lenge som mulig egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...