Gå til innhold

jeg får meg ikke til å kjøpe brukt....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg kjenner mange som kjøper brukte klær, leker osv på finn o.l..., men jeg får meg bare ikke til å kjøpe...tenker at det er så mye rart nå til dags, man vet aldri hvordan lekene har blitt brukt eller klærne...røyker dem?er de nøye med hygiene?har de husdyr?:P osv......

 

bare jeg som tenker slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper ikke klær brukt, og ikke gardiner eller sengetøy etc heller. Møbler har jeg derimot ingenting mot å kjøpe brukt. Jeg gir bort og selger masse på Finn selv, og kjøper stort sett det meste av møbler der. (ikke madrasser eller sofa!)

 

Finn er genialt, både for å skaffe nye ting og bli kvitt "gamle"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker ikke på det samme som deg - men jeg kjøper ikke noe brukt uansett. :P bare ..vil ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også fisefin *rekker opp hånda*

 

Jeg er dritfisefin....har aldri kjøpt bruktklær hele mitt liv, og kommer aldri til å gjøre det. Kjøper aldri noe brukt. Æsj...dere som gjør det er ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisefine og BYMUS! kravstore også for å si det rett ut. skulle vært på fattigplass å bodd så hadde dee nok fått et annet syn på ssaken ;):P

 

er ikke verre en å bruke vaskemaskin, koke ting, og bruke klorin og sånt haalooooo....går såååå fint atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke leker og svært lite møbler brukt, men barneklær, det vil jeg gjerne har brukt. Grunnen til det er at brukte og vaskede klær er renere enn nye klær. Nye klær er tilsatt kjemikalier og det kreves mange vask for å få dette bort, derfor vil godt brukte og vaskede klær være renere enn nye klær. Kall meg gjerne fisefin, men mine barn skal ha det beste :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange klær som ser veldig slitte ut hvis man koker dem og bruker Klorin (antar jeg). Men jeg bruker nesa mi på klærne og som oftest kommer de fra en akseptabel person ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøper heller ikke brukt, men har ingenting imot å både gi og få klær fra kjente. Men det ukjente blir jeg litt usikker på. Er nok fisefin jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er fisefin, men bymus..det er jeg ikke! Jeg kjøper ikke brukt, vi har da råd til å kjøpe nytt!! Å kjøpe klær fra andre synes jeg rett og slett er ekkelt, kan godt arve fra familie, men thats it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problem med å kjøpe utstyr, møbler etc på finn.no. Har blandt annet kjøpt vippestol, bærmesis og søskenvogn der av barneutstyr. Nå er jeg stadig inne å ser etter en sofa som vi kan ha i kjellerstuen.

 

Men klær... Nja.. Nå har jeg aldri tenkt over det, siden vi er så heldige at vir arver haugevis av klær til barna av familie og venner... Men tror nok jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe brukte klær av fremmede... Kanskje er jeg fisefin jeg også..? ;) Men et er klart, hadde økonomien vært dårlig så hadde jeg nok gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri brukte klære, men det er p.g.a. str. min. Hater lukta i bruktbutikken! det finnes utsalg butikker som selger nye klær, blilligere enn brukte! Ting kjøper jeg gjerne brukt.

 

Jeg er glad i å ta imot arvete ting, og gir selv bort brukte barneklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gjerne brukte dresser etc på finn.no.

Du arver vel ikke fra venner heller du da? Synes det er ekkelt kanskje?

Merkelig holdning..men for all del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke altfor mye penger, men både jeg og mannen tjener godt, så vi kan kjøpe det vi vil ha! Men siden du roper så voldsomt, regner jeg med at du har altfor lite?

 

Misunnelsen lenge leve......:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjøp nytt da vell, men ikke klag på dårlig råd og at "alt er så dyrt" etterpå. Det velger du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke brukte klær, men jeg kan godt arve brukte klær av folk jeg kjenner. Jeg kjøpte barnevogna brukt, for de koster jo flesk i butikken..

 

Møbler vil jeg kjøpe ubrukt fordi jeg innbiller meg at de vil holde lengre når de ikke allerede er brukte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en loppeline, elsker loppemarked og bruktbutikker, lauritz.com osv. Jeg syntes det var ekkelt med brukte ting når jeg var fjortis, men nå liker jeg brukte ting best da jeg synes det har mer sjel. Jeg mikser med nytt også, senger og sofaer kjøper jeg nytt for på brukt er ofte fjøringen o.l sliten. Så putter jeg inn design klassikere her og der. Klær kjøper jeg både brukt og nytt, men visst jeg kjøper brukt er det vintage, kjøper ikke pologensre og slikt brukt. Jeg velger å gjøre det slik med tanke på gjenbruk og miljøet, og fordi jeg synes det er fint og gøy, ikke fordi jeg ikke har penger til å bare kjøpe nytt.

 

Alt kan vaskes og evt sprites, det er ikke ekkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja huff.."det er jo bare å kjøpe" ...det derre bare å kjøpe kommer igjen og igjen og igjen ! ... sløsepaver!

 

flott med brukt det er som å gjenvinne og å spare miljøet ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat klær og barneleker kjøper jeg ikke brukt. Så er nok bitte-litt fisefin jeg oxo, men møbler, vogner osv går helt greit.. Ikke sofa og marasser da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på at vi skal overlate denne planeten til barna våre, så får jeg helt vondt inni meg av denne hamstringen av klær som folk driver med. Folk kjøper og kaster, kjøper og kaster... fordi klær er billig og vi har råd til det.

Jeg skulle faktisk ønske at klær kostet MINST fem ganger så mye. Kanskje da ble vi nødt til å tenke oss om litt, ta bedre vare på ting og ikke være så fuckings fisefine når det gjelder å overta andres klær.

Herregud, er klærne møkkete så ser/lukter man det, tror dere at det gjemmer seg dritt i klesplagg som man ikke oppdager???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...