mariabee Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Lurte litt på hva dere andre gjør. Ser for meg et par mnd til kanskje, hun er 4mnd nå. Det forutsetter at hun skal sove når vi er på tur at jeg bruker vognbagen. er jo mer nysgjerrig og mer utålmodig. En vennine bruker fortsatt vognbag og han er syv mnd. Så vet ikke helt.. Og hva bruker dere i sportsvognen nå til våren, hvilken pose osv???
*smula* Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Vi byttet når pjokken var 8 mnd. Hadde en ekstra dyne som vi hadde i ryggen, hvis han ville se litt mer. Vi brukte ikke pose i sportsdelen i sommerhalvåret, men dyne og teppe.
mariabee Skrevet 5. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2011 Hvilket trekk hadde dere på sportsdelen forresten? Ja lurte på å gå over til dyne snart, men samtidig så er den voksiposen go nå likevel, har kun tynne ullklær på og med en ekstra dress om vi skal noe som er raskt å kle på.
Nat27 Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Jeg har byttet til sportsvogn i dag, faktisk. Lillegutt er 5 1/2 mnd nå straks. Siden vi akkurat har fått valp i hus er jeg mye ute om dagene, og mini vil selvfølgelig ikke sove hele tiden og må da opp å se. Til lengre trilleturer bruker jeg nok bagen en stund til. Den er så fin at jeg ikke klarer å pakke den bort helt enda. Jeg tenker å kjøpe en ny vognpose. Har Emmaljunga City cross og lurer på å kjøpe en sånn helårspose som passer til den. De er ganske tynne. Har brukt Odenwalder dunpose i vinter, men den er allerede i varmeste laget. I dag sov han ute i bare bomullsbody og strømpik nedi posen, og det var egentlig alt for varmt. Så når det er såpass varmt som i dag (8-10 grader) kommer jeg til å bruke dyne og tepper i bagen heretter. Dunposen kan nok brukes i sportsdelen litt til siden den er mer åpen og luftig og han sitter oppe.
mariabee Skrevet 5. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2011 Vi har en brukt simo kombivogn og en ABC Cobra design vogn som er litt mindre og lettere. Voksiposen kan vi jo bruke til høsten igjen når hun er 7mnd..
trollemor86 Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Jeg byttet over da gutten min var ca 6 mnd (mener jeg vertfall å huske) og syntes egentlig det var litt for tidlig... Men baggen vi brukte på vognen hadde en maks vektgrense så da føltes det bedre å bytte over! Dette var da i januar! Til å begynne med brukte jeg et lammeskinn i bunnen og en flees pose med dyne inni over ham, eventuelt med ekstra teppe inni om det var veldig varmt. Min gutt er nok ganse varm av seg, så nå har jeg fjernet lammeskinnet og bruker ofte bare fleespose på ham. Da har han på seg body, strømpebukse, bukse, genser og jakke + lue! Har enda ikke kjendt at han har vært kald i vogna!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Jeg byttet når gutten vår 7mnd og 1 uke, han ville opp å sitte å jeg måtte støtte opp med pute når han ikke sov så da fant vi ut at vi liksegodt kunne bytte til sportsvogn. Foreløpig har vi voksi urban pose men nå som det går mot mildere vær kommer vi nok til å ha saueskinn og dyne.
Nickeguri Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 6 1/2 mnd. Måtte bytte fordi det ble for trangt i bagen (da var hun 73 cm lang). Nå veksler jeg mellom voksi og dyne, avhengig av temperatur. Ligger på lammeskinn. Mulig jeg tar i bruk sommerdyna til voksiposen. Nå er det myyye lettere å gå tur med vogna. Jenta er snart 8 mnd, og trives veldig godt med å se!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 jeg byttet på begge da de var/ er 5 mnd, nett byttet på yngste.. pga bagen blir litt liten
*NordNorge* Skrevet 6. april 2011 #11 Skrevet 6. april 2011 Æ bytta når jenta mi var litt åver 4 mnd, alltså for snart en måned siden.... Kunne ikke ta opp ryggen i bagen, så måtte bytte til sportsdel så hun fikk sitteligge å se litt når vi trillet og hun ikke såv. Har lammeskinnsposen i sportsdelen med et pledd åver. Funker som bare d ) Har bestillt fleece pose, så blir å bytte til d når våren kommer for fullt... ( Bor i Lofoten, så kan enda være litt småkaldt)
*LillaMeg* Skrevet 6. april 2011 #12 Skrevet 6. april 2011 Vi byttet til sportsdelen når han var 8mnd. Følte at vi brukte bagen litt for lenge, hvertfall om vi skulle fulgt han.. For han likte best å sitte å se, og var skikkelig sur i vognen. Heldigvis hadde jeg ryggstøtte i min bagvogn, men den var ikke så god etterhvert. Han ble en helt ny unge når vi byttet til sportsvognen. Jeg bruker fortsatt voksiposen. Når dte blir litt varmere i været kommer jeg til å bruke ett fleeceteppe.
mariabee Skrevet 6. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 6. april 2011 Mulig jeg er helt på viddene nå,.. sommerdyne til voksiposen??? Hva vil det si??
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Ser noen av dere bytter til sportsdel allerede i 4-5 mndrs alder. For meg vil det bety å bytte til sportsdel i løpet av mai, noe som ville vært deilig... Men hvilken vogn har dere som bytter så tidlig? Jeg har en Bugaboo Cameleon, og jeg vil tro det går greit å bytte til denne så lenge jeg da vipper sportsdelen til det "mellomste" trinnet?! Da halvveis sitter/ligger jo babyen slik at det ikke blir så stor belastning for rygg?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. april 2011 #15 Skrevet 6. april 2011 Vi byttet til sportsdelen nå for noen dager siden, lillegutt er 6,5mnd.. byttet fordi han rett og slett var blitt for lang for bagdelen, og fordi når han ikke skal sove i vogna, så vil han ikke ligge ned. Han vil opp å se Bruker lammeskinn og dyne i vogna. Hvis det er ekstra surt ute/regner, har vi et sånt trekk som hører med vognen, som er foret, som vi bruker over i tillegg til dyne.
Ella S Skrevet 6. april 2011 #16 Skrevet 6. april 2011 Vi byttet også nå nettopp,ganske så tidlig, snuppa er ikke 5 mnd ennå. Men det var bare hyling i bagen (når hun var våken), mens nå er det bare fryd og gammen når hun kan se oss i stedet Det HS sa om saken, var følgende: -- De bør være motorisk og mentalt klar for det; motorisk for å tåle å sitte og mentalt for å fordøye de nye inntrykkene.(snuppa vår er tidlig ute på begge felter, så det gikk bra i følge HS) -- Du bør ha en sportsdel som du kan snu mot deg, slik at ungen ser deg og ikke resten av verden. -- Du bør legge ned ryggstøtten når ungen skal sove (/har sovnet), så de sover i vannrett stilling. Kanskje du fikk litt input for/mot sportsdel av dette :-)
corerith Skrevet 7. april 2011 #17 Skrevet 7. april 2011 Vi byttet også til sportsdel da han var 4 mnd, fordi han allerede da var for lang for bagen, hehe:p Var 69 cm da, og bagen var ca 70. Har en vogn som heter Mutzi, er ikke å få tak i i Norge lenger, men denne har sportsdel som kan legges helt ned, og som kan vendes begge veier. Vi hadde et lite teppe nederst i ryggen, slik at han lå helt flatt. Går helt fint å bytte så tidlig:)
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 7. april 2011 #18 Skrevet 7. april 2011 Har Teutonia Mistral og softbag'en ble tatt ut da han var 6.5 mnd. Da ville han opp og se! Trilletur i våken tilstand var et langtrukkent hyl Nå har han lammeskinn og dyne i vogna.
This is me Skrevet 7. april 2011 #19 Skrevet 7. april 2011 Vesla mi er 6 mnd, vi har emmaljunga så hun ligger fortsatt godt i vognbagen, men stusser på om det er på tide å gå over til sittedelen! Tenkte vi skulle teste den i morgen her hjemme for å se hvordan hun sitter i den.. Grunnen er at hun nå begynner å vise stor interesse for det som er rundt seg! Hun er så og si alltid glad og fornøyd, men tenker hun kanskje vil ha mer glede av å kunne få se litt Men blir nok til at vi venter til over påsken på grunn av vind og generelle temperaturer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå