Gå til innhold

Baby 10 mnd, snur seg rundt på magen om natten. Skal jeg snu han tilbake?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har den siste uken begynt å legge seg rundt på magen om natta. Jeg har jo litt skrekken for mageleie/krybbedød etc, men nå som han har blitt 10 mnd...kan jeg slappe av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg registrerte det samme, men tenkte hun bare ville snu seg tilbake så jeg prøvde ikke å legge henne på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen snur seg selv på mage er han sterk nok til å ligge sånn var svaret jeg fikk av helsesøster. Du trenger ikke snu ham tilbake på rygg!

 

Jeg har to barn og begge begynte å snu seg over på mage i 7 mnd alder. Jeg husker angsten jeg hadde men det gikk altså helt fint:)

 

Du kan slappe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør min også. hun er nettopp blitt 1 år. men jeg føler det er ok nå. Fikk meg en liten skrekk når hun kasta opp her om dagen mens hun lå på rygg og det hørtes ut som hun skulle kveles i spyet så heller mage for min del:P de er jo så flinke å snu seg selv og jeg tror ikke det er noe problem om din 10 mnd. baby ligger på mage nå...man kan jo uansett ikke passe på hele natta om de snur seg:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la han sove på magen når han ruller dit alene.de sier at når de ruller over på magen selv så er de sterk nok i nakken til å legge hodet sitt til siden.

 

mini snudde seg i den alderen han også,og han sov som en stein på magen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at barnet ditt greier å rulle begge veier i og med at det er 10 mnd?

 

Jeg var også bekymret LENGE for det med krybbedød, og jeg snudde h*n over i ryggleie når jeg gikk til sengs...la også dyna eller andre ting sånn at h*n ikke kom seg rundt igjen i løpet av natta..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min begynte å snu seg i 7-8 mnds alderen. jeg gikk inn å snudde han. hver natt.. men ingen vits.. for de snur seg jo bare tilbake.

helsesøster sa at så lenge de gjorde det selv så var de sterke nok til å sove på magen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt begynte å snu seg over på magen i sengen når han var 6 mnd. Han er nå 8 måneder og liker helt klart best å sove på magen. I begynnelsen snudde jeg han hver gang jeg kikket inn til han. Nå snur jeg han når jeg legger meg. Han snur seg som regel rett over på magen igjen, og jeg kan ikke være oppe hele natten for å snu han. Tenker også at han nå er så sterk at faren for krybbedød er ekstremt liten. Han har fast, god madrass og lett dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde små for fire år siden sa man at når barnet klarte å snu seg selv trengte man ikke snu det tilbake. Det var "modent" nok til å ligge slik. Ville likevel lagt han på ryggen i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt at de sier det. Kjenner ei som hadde en gutt som snudde seg da han var 4 mnd. Han var ikke sterk nok til å snu seg tilbake og døde.

Verdens verste mareritt.

 

Ved 10 mnd burde det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...