Gå til innhold

Til alle dere som har giftet dere i kirka, men som ikke er personlig kristne... Synes ikke dere at det blir veldig feil?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, for denne religionen står meg nærmest, selv om jeg ikke ser på meg selv som kristen, men alikevel er det dette jeg tror på..på en måte... hadde vært like unaturlig for meg og gifte meg i et buddhist tempel som det hadde vært for deg...

Er blitt døpt og konfirmert i kirka, for meg hadde alt annet vært unaturlig, men når alt kommer til alt syns jeg egentlig ingen har noe med det heller for det er et personlig valg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min egen datter er døpt, fordi det var farens ønske, og hun får selv velge å konfirmere seg eller ikke.

Men å stå i kirka og skulle love evig troskap foran en prest som står for noe helt absurd i mitt hode og en gud som ikke finnes annet enn i fantasien, DER går grensen! :) Heldigvis er mannen jeg skal gifte meg med enig!

Jeg har takket nei til å være fadder for begge nevøene mine, av den grunn at jeg ikke er kristen, jeg er ateist og selvfølgelig utmeldt av statskirka. Jeg er supertante, men ikke fadder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen, er i et forhold med en kvinne, og kunne aldri i mine villeste drømmer funnet på å få mitt ekteskap velsignet av en Gud jeg ikke tror på. Helt enig med HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...