Gå til innhold

Jeg var på kurs i førstehjelp til småbarn i dag - endelig.


Gjest Tale30

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30

Er det mange som føler at de vet akkurat hva de skal gjøre dersom ulykken inntreffer? Jeg må si at jeg ikke hadde den fjerneste anelse, og jenta er to år. Fikk meg mange aha oplevelser i dag, og kommer til å tørrtrene titt og ofte. Nå gjelder det bare å fikse den mentale biten også. Jeg er ikke noen stoisk mor i krisesituasjon, men føler at jeg har litt bedre mulighet til å takle en nødssituasjon dersom jeg har rutiner inne.

 

Jeg visste for eksempel ikke at man aldri skal ringe 113 med en gang dersom barnet er bevisstløst uten pust, men at man alltid skal begynne førstehjelp i minimum et minutt før man ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du har vært på kurs!

 

Er selv sykepleier, og har vært på flere førstehjelpskurs. Deriblant også et som gjaldt spesifikt mot barn. Men må si at jeg ikke vet hvordan jeg ville reagere hvis jeg skulle komme opp i en situasjon, antagelig villle jeg frike ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale30

Ja, det er ikke godt å si hvordan man vil reagere ved å se barnet sitt livløst. Men det er i alle fall større sjanse for handling dersom man har noe som kan likne på en autopilot :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...