Gå til innhold

Er det tidlig å gifte seg når en er 25 år..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke FOR tidlig, men det er relativt ungt. Jeg kommer etter all sannsynlighet til å gifte meg når jeg er 24. Min kjære er da 21. Fornøyd med det jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er tidlig. Jeg var 21 og mannen min 26 da vi giftet oss og følte ikke at det var noe voldsomt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man allerede er etablert og alt på stell, så hvorfor ikke?

 

Venninen min giftet seg når hun var 20, og alle i hennes krets gifter seg før de har fylt 21.... DET syns jeg er for tidlig :)

 

Selv giftet jeg meg når jeg var 25, har 2 barn, flere millioner i gjeld, osv osv....så hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I våre dager er det jo tidlig, men tidlig er jo ikke det samme som FOR tidlig. Hva som er riktig tidspunkt kommer jo an på de to som skal gifte seg :-) Selv rakk jeg å gifte meg før jeg fylte 25 (mannen min hadde nettopp fylt 25, og jeg ble 25 noen uker etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke alderen betyr mest, spesielt ikke når man er halveveis til 50. Hvor lenge en har hatt sammen i forkant er mer av betydning syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I våre dager er det jo tidlig, men tidlig er jo ikke det samme som FOR tidlig. Hva som er riktig tidspunkt kommer jo an på de to som skal gifte seg :-) Selv rakk jeg å gifte meg før jeg fylte 25 (mannen min hadde nettopp fylt 25, og jeg ble 25 noen uker etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tullete å ikke gifte seg når man har barn sammen. Livene deres er jo mer knyttet til hverandre pga barna enn pga ekteskapet likevel.

 

Når det er sagt, så giftet jeg meg som 25, og vi hade et barn sammen. 7 år senere så ser jeg jo at jeg var for ung til å skjønne hvem jeg giftet meg med og med altfor optimistiske forhåpninger om endring. Jeg er godt gift og fornøyd med min mann i dag, men hadde jeg kunne gått tilbake og valgt på nytt, haddejeg ville tatt opp til vurdering en del ting som jeg har lært om meg selv og min ektemann i de årene som har gått.

 

Svaret mitt er:

Ja det er ungt å gifte seg da for jeg tror de fleste endrer seg enormt mye fra studietiden frem til midten av 30 årene.

Ja, jeg syns man skal gifte seg da, for man kan ikke gå rundt å vent til man er ferdig utviklet, man er i evig utvikling, og noen ganger er det i samme retning, andre ganger ikke.

 

Vi var så like i begynnelsen av 20 årene, samme interesser og vi "utfylte" hverandre. I midten av 30 årene har vi ingen sammenfallende interesser og lever egentlig med en gjensidig respekt for den andres interesser, holdninger og verdier. Hadde jeg giftet meg som 30 åring hadde det vært med en helt annen type mann, og det vil det kanskje være som 40 åring også.

 

Nå har vi stiftet familie og har valgt å leve sammen, og slik vil nok situasjonen være uansett hva slags alder man gifter seg i. Når man er veldig ung har man kanskje ikke forståelsen for konsekvensene med et slikt valg og man ender opp med skilsmisse. g heldigvis finnes jo den muligheten for de som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man møtte hverandre 3 mnd før å dette var et impuls bryllup så er det alt for tidlig. Men det er uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat fylt 25 da vi giftet oss, mannen 26. Akkurat passe. Hadde da vært forlovet i over et år og hadde ei på 11 mnd. Sammen i 2,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff mannen min da vi var 17 og 18 år gamle. Vi giftet oss da vi var 22 og 23 år gamle. Nå er vi 26 og 27 år, har 1 barn og har det helt nydelig! For oss var ikke det for tidlig i det hele tatt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som med alt anna så kjem dette an på så mykje. Om ein er i eit stabilt forhold og er ferdig med å dra med seg heim mannfolk frå by'n, så er det sikkert akkurat passe. Dette går utruleg mykje meir på personlighet og vilje til å satse enn på alder.

 

Sjølv var eg 23 då eg gifta meg for seks år sidan. Ville ikkje gjort det annleis hadde eg valgt no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet med når jeg var 22 år, vi har vært gift i 7 år nå :-) Og venter barn numemr fem (har mistet ett barn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert akkurat passe for deg! :)

Jeg er snart 33 år, og samboeren min sier at vi skal gifte oss før jeg blir førti.. Så da har jeg ikke noen grunn til å stresse med det enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er spesielt ungt jeg, men så giftet jeg meg i en alder av 20 (mannen 30) Vi har nå vært gift i 4 år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei?! Er 25 tidlig?! Paa ingen maate! 19, 20 er realtivt tidlig, men hvis jeg hadde vaert ugift uten fremtidige gifteplaner naar jeg er 25 saa tror jeg nesten jeg hadde begynt aa stresse litt :P Jeg vil gifte meg naar jeg er 23-24 :) Synes det er akkurat passe HI!! Saa det er ikke noe aa bry seg om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nesten 26 når jeg giftet meg, og synes ikke det var tidlig i det hele tatt. Mannen min var enda noen år yngre:) Nå har vi vært lykkelig gift i 6 år! Ekteskap anbefales :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke det er tidlig! :) Jeg var selv 20, min mann 24 år når vi giftet oss.. Nå er vi 23 og 27 og venter vår første sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg 20:50

 

Hvorfor legger du til at du har flere mill i gjeld osv osv?

Spiller vel ingen rolle om du har gjeld eller ikke når man gifter seg??!

 

 

Til HI;

 

Vi giftet oss når jeg var 20 år og han var 24, og jeg mener dette her; Hvorfor skal vi vente med noe som mange leter livet igjennom for? Nemlig kjærligheten!

Vi kjøpte hus sammen når jeg var 19 år og vi venter baby nå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke.

 

Giftet meg da jeg var 22, hadde vært sammen i 3 år da. Har nå vært gift i 2 år og har 2 barn sammen. Vi har det supert sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...