Gå til innhold

Leste at alle blomstene til Wenche Foss ble kastet. Tragisk, rett og slett (hun ønsket at noen som aldri får blomster skulle få dem). Var en diskusjon om det her tidligere (les videre)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... Hvor det da kom frem at flere her inne (og han som snakket i artikkelen) sa at folk flest neppe ønsket å pynte hjemmet sitt med begravelseskranser. Men hvem er han for en å snakke?

 

For det første kunne de ha plukket ut blomstene fra kransene, men det ofret de selvsagt ikke en tanke. Her skulle selvfølgelig ikke Wenches ønske oppfylles... Hun vrir seg nok i graven. Ikke nok med det fikk hun ikke gitt kroppen sin til forskning.

 

Når det er sagt synes jeg at begravelseskranser er fine, og jeg kunne godt ha pyntet med det her hjemme. Stort sett pleier jeg å pynte min mors grav med begravelseskranser som folk kaster. Synes det er tragisk at så flotte blomster skal kastet, og det handler om en stygg form for kjøpegalskap. Da gjør de sin nytte på min mors grav, og de holder seg fine i flere dager.

 

Ta dere sammen! Blomstene er da like fine selv om de er fra en begravelseskrans. Og når ble en krans stygg bare fordi den har vært i en begravelse?

 

Har faktisk mammas fineste begravelseskrans tørket jeg, og den henger på inngangsdøren (inn mot gangen). Fin og koselig, er den. Får meg til å tenke på mamma. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å gi kransene videre. Fru Foss snakket heller ikke om bårebukettene sine, hun mente at folk istedet for å sende blomster i anledning hennes bortgang skulle gi blomster til noen som sjelden fikk. Hennes ønsker er dermed på ingen måte ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på den forrige tråden, menm kan svare her også.

 

Jeg er blomsterdekoratør, og har jobbet en del med sorgbinderi.

Blomster som blir brukt i kranser, bårebuketter etc. er såkalte 'kransevarer' med begrenset levetid.

Foreksempel godt utsprugne roser osv.

De skal være fine der og da, og ikke hele uken etter begravelsen.

 

Begynner man å plukke kransene fra hverandre, går nok mye av blomstene i oppløsning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var selvfølgelig ALDRI snakk om at begravelsesblomstene/bårebukettene skulle leveres videre!!!!

 

Wenche Foss snakket om blomstene folk sendt/ville sende fil familie som kondolanse.

 

Pynter du virkelig din mors grav med andres bårebuketter?

tar du de fra andres gravsteder da eller? Selv har jeg aldri sett at noen kaster bårebuketter/kranser før de er visne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på den forrige tråden, menm kan svare her også.

 

Jeg er blomsterdekoratør, og har jobbet en del med sorgbinderi.

Blomster som blir brukt i kranser, bårebuketter etc. er såkalte 'kransevarer' med begrenset levetid.

Foreksempel godt utsprugne roser osv.

De skal være fine der og da, og ikke hele uken etter begravelsen.

 

Begynner man å plukke kransene fra hverandre, går nok mye av blomstene i oppløsning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So what? Det var bårebuketter hun mente, det har jeg faktisk lest et sted... Mente selvsagt andre buketter og, ved siden av bårebukettene.

 

Ja, det gjør jeg. Hvorfor er det noe galt? Stort sett finner jeg dem i søppelkassene, men noen ganger tar jeg noen buketter fra en grav som har mye. Tar bare vekk de silkebåndene teksten står på. Er synd at så flotte buketter/kranser skal kastes.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hun ønsket at folk skulle gi blomster til noen som sjelden fikk fremfor å sende blomster i anledning hennes død. Det er IKKE det samme som å gi bort bårebuketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle det å stjele. Når det er overflod og de uansett blir gjemt av andre kranser, så ser jeg ikke problemet med det. Tar jo helst fra søppelkassene, men det har hendt at jeg har tatt fra noen graver. Er det ikke vanlig å låne litt på kirkegården? Gjør jeg i hvert fall ofte hvis jeg har glemt vaser man kan sette i ned i bakken (med sånn spiss og av plastikk). Låner bare fra naboen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravrøveri er faktisk en forbrytelse som er ganske grov. Man stjeler absolutt ikke fra graver. Det er dønn umoralsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt trolling. Ingen normal mennesker pynter sin mors grav med stjålne blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...