Gå til innhold

Hvordan føles bekkenløsning ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bekkenlosning...

Jeg fikk det i uke 11 i andre svangerskap min erfaring er at det kjennes ut som smerter i et belte ut av bekkenet. Stikken smerter nedover i beina og opp i ryggen, ofte i forbindelse med bevegles. Aa gaa i trapper var helt grusomt, aa gaa et skirtt til siden var vondt. Jeg matte tenke meg noeye om hva jeg loftet og hvordan. Hvordan jeg satt, hvordan jeg gikk ut av bilen og sto opp av sengen.

For eksemple, i steden for aa forst slenge en fot ut av bilen saa den andre, matte jeg rolig og bergnet ta begge beina ut av bilen sammtidig. Dette var for aa ungaa aa "aapne" bekkenet for mye.

Trappen matte jeg bare ta rolig med paracet.

Det som hjalp var trening av kjerne musklene og "knipe"ovelsene. I tillegg til stoottte band rundt hoftene for a holde dem paa plass.

Hvis du tror det er bekkenlosing saa snakk med lege/jordmor med en gang, slik at du kan faa tips om trening ovelser og stotte band med en gang. Det hvirkelig gjorde susen for meg.

Lykke til :)

Bekkeløsning er vondt.. Husker ikke når jeg fikk det med førstemann, men nå står det i papirene etter første kontroll i uke 6..

Du er sliten i korsryggen, men du kjenner det også øverst på rumpeballene.. Noen ganger kan man kjenne ilende smerte nedover beina også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...