Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Mini romsterer med armer og bein. Kjenner de tydeligste dultene uti ene siden. Ligger han mest sansynlig på tvers da eller? Hvordan føles det for dere?
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. april 2011 Forfatter #2 Skrevet 5. april 2011 Også kjenner jeg "krafsing" langt nede i bekkenet...
www.sovehjerte.no Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Min lille hikker der nede + at jordmor kjente hodet der. nå kjenner jeg også når hun beveger på rompa hun har ikke så forferdelig mye plass igjen inni der lengre, er i uke 36 Før jeg kjente hikkinga, gikk jeg etter hvor hun sparket - opp eller ned:)
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2011 Hikking ja! Det kjenner jeg nede i bekkenet. Ligger han med hodet ned da, tro? Er 30+5 forresten Så han har kanskje ikke bestemt seg helt enda, men det er så spennende
feris *fødeklar :)* Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 nei tror ikke det har så mye å si om det er hodet som er nede når du kjenner hikkiningen nede i bekkenet? hmmm...jeg er oxo 30+5 og kjenner hikking nede i bekkenet, men hodet er litt overalt her skal på kontroll om 10 dager så får se hvor hun er da...
Eeyore Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Jeg kjente etter hvor rompa lå. Og hvor jeg fikk tak i en liten fot ) Gjør det samme nå, egentlig :] Kjente at hodet festet seg for et par uker siden, og siden har lille terrorisert høyresiden min med sine små bein..
Minera Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Jeg kjenner hikk i bekkenet samt et voldsomt nedtrykk og min lille engel ligger med hodet godt plassert i bekkenet.. Kjenner spark helt oppe på venstre side ved ribbeina, og krafsing og dult nedenfor navelen både på begge sider, men mest lenger nede.. Ryggen kan man kjenne når han flytter på seg ved at magen buler ut omtrent oppenfor og på navel høyde.. Og jeg er 34+1
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 6. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. april 2011 Takk for innspill Jeg synes det er kjempespennende å lese hvordan dere opplever dette Legen min har ikke sjekket leie enda, så man undrer seg litt. Hikking langt nede i bekkenet akkurat når jeg skriver dette Så HERLIG!
Gladmor30 Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Jordmor spurte meg hvor jeg kjente hikken. Nede der magen starter, sa jeg. Ja, da ligger babyen med hodet ned, sa hun
Valiana Skrevet 6. april 2011 #11 Skrevet 6. april 2011 Legen min har ultralydapparat som hun har brukt hver gang siden uke 28 til å sjekke leiet, og hodet har lagt ned hver gang :-) (er nå 37+3). Kjenner hikkingen ganske langt ned mot bekkenet, og alltid under navlehøyde. Ellers er sparkingen enten opp mot ribbeina eller mot venstre side. Men ganske ofte kjenner jeg også "krafsing" i lyskeområdet - da er det kanskje noen små hender som beveger seg?
Mamma til tre? Skrevet 6. april 2011 #12 Skrevet 6. april 2011 Min har ligget med hode ned siden uke 28 eller noe, hun har romstert masse og slått ut til siden. Men hun ligger med hodet ned hvergang vi har vært på kontroll og de ekstra ultralydene jeg har vært på fordi jeg deltar i et forskningsprosjekt. Ta det med ro, de sparker ialle retninger selv om hodet ligger ned:) Nå er jeg i uke 37 og kjenner selv at hodet ligger ned, for hun har lagt seg på noen nærver ( ikke så godt kan du si)
♥lykkelig♥ Skrevet 6. april 2011 #13 Skrevet 6. april 2011 Her har h*n ligget med hodet ned omtrent hele tiden. Først kjente jeg mest liv øverst i magen, nå er det mest på høyre side av magen Ligger enda med hodet ned.
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Jeg skjenner hikking både der hodet og rompa er. Hele kroppen rister Hodet er festet, men babyen kan bevege seg fra den ene til den andre siden fordet
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 6. april 2011 Forfatter #15 Skrevet 6. april 2011 Igjen, kjempehyggelig å høre deres opplevelser! Da kan det jo se ut som om lillebror har funnet ut hvilken vei han bør ligge Så får vi håpe at det stemmer- og holder
Cosi Skrevet 6. april 2011 #16 Skrevet 6. april 2011 Min lille frøken har ligget stabilt i sideleie i flere uker nå, så var rimelig spent når jeg dro til kontroll hos Jordmor i dag. Jeg lurer på at hun har flyttet seg, for jeg kjenner små spark og kuler høyre side og ikke venstre som før. Jordmor mente at hodet lå ned, og rompen på venstre side. Men var usikker, så da hentet hun en annen jordmor, og hun var enda mer usikker. Så i neste uke skal jeg på ultralyd og få sjekket hvordan hun ligger i magen.. Spennende... Kryss fingrene for meg, har ikke lyst på setefødsel!!
maibaby i magen Skrevet 6. april 2011 #17 Skrevet 6. april 2011 Fordi jordmor har sagt det;) Også hadde jeg en misstanke om det før jeg fikk det bekreftet. Jeg kjenner hikkingen nede ved trusekanten, og de harde bevegelsene går opp i ribbena.. Også en del stikkinger/nedpress mot underlivet, hvor hodet ligger..
lillemy_85 Skrevet 6. april 2011 #19 Skrevet 6. april 2011 Har ei jente i seteleie, kjenner sprak kun på høyre side ved ribbeina, og kjenner hikkingen ved ribbein på venstre side. 36 uker i dag, så håper hun snur seg snart ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå