Gå til innhold

Skal dere gjøre noen koselige påskeaktiviteter med barna før/i påsken?


Mammapudding

Anbefalte innlegg

Leah skal få ha ferie hele påskeuka, så tenkte vi kunne pynte litt til påske helga før..og så bruke mandag, tirsdag og onsdag til ting som å male påskeegg og sånt. Så lurer jeg på om dere skal gjøre noe gøy, for da kanskje vi hermer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen store planer. Jeg skal jobbe palmehelga... Mannen skal jobbe mandag og tirsdag, så skal jeg jobbe onsdagen og torsdagen. MEN på langfredagen reise vi til fjells på hytta til mine foreldre. Så da blir det påskeskirenn, og kos noen dager.

 

Har ikke tenkt å lage noe påskepynt her hjemme, men skal pynte med det ungene lager i bhg og har laget tidligere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bake boller, ut på tur å plukke bjørkeris og gå hjem å pynte med fjær, gå i fjæra å se etter ting og tang (eller evt. andre steder- gjerne med kakao i og boller i sekken), plante karse (tror jeg det var??) på bomull noen dager før påske- husker ikke helt hvor lant tid det tar, men blir en fin dekorasjon :) , tegne kyllinger på papp (eller papir), fargelegge, klippe de ut og henge de i snor under hverandre i et vindu eller andre steder, male påskeegg å henge de i bjørkeris som settes i vase eller danderes andre engnede steder,.... vel, det var det jeg kom på vi gjorde da vi var barn... i tillegg til maange skiturer i fjellet da:))) Og brettspill, kortspill, yatzy osv... ! Men vet ikke hvor gammel dattra di er da... god påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* dekorere egg og legge i selvlaget rede av bjørkekvister

 

* treige kosefrokoster med forskjellige varianter av eggemat - ungene syns det er morsomt å se hvor mye man faktisk kan lage av egg, hehe.

 

* eggejakt utendørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips :)

 

Jeg har ikke ski, men pappan min eeeeelsker å gå på ski og skal kjøpe ski til Leah til påske, så det blir turer ut på ski for henne og på beina for min del :P Hun er 3,5 år, prøvde seg på ski i påsken i fjor, men syns ikke det var noe morro..Og så skal vi ake :) Blir nok en del ute fra torsdagen, men før det blir det bare meg og henne..så da blir det nok mer inne å lage påskepynt osv..Men en tur i fjæra hadde kanskje vært noe, hun elsker steiner, så hvis det ikke er så glatt kan vi jo ta oss en tur med boller og kakao :D

 

Fikk masse inspirasjon nå, takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...