Gå til innhold

jobb forandringer/skole for en alt for tidlig "lei" sykepleier?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon men har ikke funnet noen god løsning på det... Har helt mistet lysten på helsevesenet etter alt for mange år med ubekvemme vakter, stress og effektiviseringer. Føler ikke det finnes rom for å gjøre en god jobb slik ting er organisert.. Tragisk..

Har forsøkt å finne andre jobber, men er jo avhengig av en viss lønn da.. I tillegg er man slettes ikke SÅ attraktiv på markedet som sykepleier som jeg alltid har fått høre... Om man er villig til å begynne på bunn i en butikkjobb finnes det sikkert muligheter men det er ikke akkurat en lovende fremtid det heller... Alle gode ideer mottas med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd noe annet?

 

har lyst å ta ppu å bli faglærer på helse og sosial men slik det ser ut må jeg jobbe ytterligere 2år i samme jobb og det har jeg ikke så veldig lyst til.

å så synes jeg det er veldi synd å bare finne en annen jobb og "kaste vekk" utd :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville videreutdannet meg til helsesøster :-) Hadde jeg vært yngre, skulle jeg gjort det selv. Virker som en givende jobb, også slipper du kvelds- og helgearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor såpass langt unna studieplass at det hadde vært uaktuellt for meg hvertfall, dessuten har jeg bare tot 1års 100%praksis pga jeg ikke har 100% stilling og pga fødsel og permisjon..

 

så da måtte jeg uansett jobbet 2år samme plass i 50% stilling :-( frister så utroooli lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med å videreutdanne seg til helsesøster er jo at det er veldig vanskelig å få jobb, spesielt full stilling er helt håpløst.

Vurderte det selv, men fant ut at det var uaktuelt pga jobbmarkedet (i alle fall her i Oslo).

 

Jeg har for øvrig gått over til en annen jobb i helsevesenet, en mer administrativ stilling. Stortrives! Og elsker tanken på å aldri mer jobbe helger eller julaften eller påske eller 17.mai eller....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert det men det er jo store problemer å få full stilling.. orker ikke jobbe 20% her og 40% der og 40% ekstravakter for å få det til å gå opp.... Har faktisk begynt på videreutdanning i ledelse og administrasjon men føler meg litt "hyklerisk" all den tid jeg egentlig vil helt bort fra helsevesenet....

Undervisning kan jeg faktisk tenke meg, men det er jo heller ikke mange stillinger å få i den sektoren... Bor i en større by og har fulgt med på arbeidsmarkedet i 1,5 år nå og det har aldri vært annonsert en slik stilling her...

 

Anonym 20:39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå hadde det bare vært noen adm stillinger å oppdrive... :-(

 

ikke så "lett" å si opp jobben heller når man først i såå ung alder har kommet seg "inn" i kommunen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har jobbet lenger enn 1 år kan du jo prøve å skifte avdeling/arbeidssted og se om det kan hjelpe.

Er stor forskjell på å jobbe f.eks på sykehjem, sykehus, hjemmesykepleien eller psykiatri.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp det å bytte avdeling. Har jobbet på 3 forskjellige avdelinger i løpet av 12 år som sykepleier. De siste 4 årene har jeg jobbet i akuttmottak og stortrives. Kunne ikke tenke meg noe annen avdeling på sykehuset, ikke heller hjemmespl eller sykehjem. Men jeg er lei turnus så jeg jobber målretta mot å finne en dag jobb. Skal ta master i rusomsorg og evt helsesøster. Vil jobbe med ungdommer/barn, forebyggende. Vet ikke hvor og hvordan ennå men har ikke travelt siden jeg trives så godt. I løpet av 3 år skal jeg ha en dag stilling er målet:)

 

En kollega av meg har blitt flyvertinne, en er blitt konsulent på NAV, to stykk er LAR konsulenter, en er blitt praksisveileder for helsefagstudenter i kommunen, 2 stk jobber på oljeplattform, en er reist til Irak, en er blitt brannmann og en politi, en har begynt i butikk for helseartikler og en på apotek, et par jobber innom HMS i forskjellige firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har heller ikke sett en undervisnings stil her da men tenker at hvis jeg hadde tatt ppu at jeg med bedre "samvittighet" kunne sagt opp jobben og jobbet som vikar i skole (mange ledige vikariat i Barne og U skole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja et år er lite og ja kan bytte avd, men jeg jobbet fullt under studiene da jeg tok det på deltid og har faktisk vært innom som vikar på de fleste plassene både i åpen omsorg og på eldresenteret.

 

sykehus er en time unna hver vei :-( og da forsvinner jo litt av poenget med det at jeg ønsker en dag jobb- dessuten er jo de fleste også turnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...