Gå til innhold

Dette begynner å bli slitsomt! Noen med samme problem som oss?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på snart 5 år som pluttselig har blitt så veldig hus-redd her hjemme hos oss. I flere uker nå har han bokstavelig talt hengt fast i meg når vi er inne her. Han tør ikke å gå på do alene og tisser heller på seg om ikke vi følger han helt inn til doskåla?

Gutten er en trygg og morsom gutt som er sprell levende,så jeg skjønner liksom ikke hva dette kan være. Dette er kun hjemme her hos oss.

 

Jeg har prøvd å snakke med han om dette,men får lite svar. Han nekter for at han er redd og sier at han bare må følge etter en av oss.

I en mnd har det vært slik og jeg kjenner at dette begynner å bli litt slitsomt. Mannen "kjefter" litt på han fordi han mener dette er tull,men jeg ser jo at han strever litt med dette selv.

Rommet sitt er heldigvis ok,så legging om kvelden går fint og han sover hele natten.

 

Har noen skremt han? "ser" han noe vi ikke ser? Er dette trass og tull? Skal jeg overse dette eller prøve å finne ut hvorfor?

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke overse og ikke kjefte! Du må ta kontakt med noen. Lege, helsesøster eller noe. Det er ikke normalt at det skal være slik i sitt eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun doet som er skummelt??Eller andre steder i huset og?Ikke for å skremme deg,men små barn og dyr de merker tin g som ikke vi merker.Feks "spøkelser". Jenta mi har nevnt at det er en liten og en stor mann her.I gangen og av og til på kjkken og i stuen.Hun ser på de og sier det til meg.skummelt,men kan godt være det er sant.Finnes masse mellom himmel og jord.

Eller noen har gjort noe de ikke skal ??

Eller rett og slett bare har en periode der han har litt mareritt om ting på doen?ta og snakk med hs/lege.Lykke til.Stakkars gutten håper det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvfølgelig være så enkelt som at han har hatt mareritt om noe, sett en litt for skummel film e.l. Barn på denne alderen er også i en veldig utvikling, både fysisk og psykisk, det er så mye som ruller rundt i hodet av tanker og spørsmål. Men at en 5-åring skal være så redd for å være alene at han nekter gå på do i sitt eget hus høres rart ut synes jeg.

 

Ville tatt en prat med helsesøster jeg, kanskje det hadde hjulpet om hun snakket med han, at han ville åpne seg om hva som er problemet da.

 

Barn kan faktisk få hallusinasjoner av alt fra epilepsi, migrene og psykiske problemer, så jeg ville ikke blitt sinna på han ihvertfall. Men du må jo definitivt prøve hjelpe han over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...