Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Lilleloppa er 5 1/2 mnd og har vært strålende fornøyd, lett å legge og rolig de siste månedene.... Meeeeeeen, nå plutselig er det helt slutt på idyllen.... Den siste uka har jeg måttet ta henne opp og trøste etter at hun er lagt, hun våkner ca 100 ganger iløpet av natten, og sover kjempedårlig på dagtid (pleier å sove 2 timer + 1 time + 30-60 min). Hun er sutrete, og blir helt fra seg hvis jeg går ut av rommet. Hun tygger på ALT hun kommer over, men blir fort irritert på biteringene sine. Hun sikler ikke noe mer enn normalt, og har heller ikke oftere avf. Litt høyere temp enn hun pleier, men ikke feber. Har kjent etter i gommene, litt hardt oppe, men ikke synlig tenner.... Hva tror dere. Begynner å bli TRØTT og litt smårar av å måtte opp hele natta, og av at hun surter så fært. Sover på eget rom, så er ikke bare å lene seg over heller....

Hva tror dere? Hvordan merka dere at det var tenner på gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som tenner ja, men det kan også bare være en svingning i humør og søvnmønster... Det går som regel litt opp og ned med disse små, der gode perioder avløses av dårlige osv osv.

Hvis det er tann på gang bør du kunne skimte en hvit spiss om få dager- her er tann nr 3 og 4 på vei nå, og hun sutrer mye på dagtid, gnager febrilsk på alt hun kommer over og sover dårligere både dag og natt (den ene tanna har allerede begynt å titte fram, den andre ser jeg som et hvitt "hull" i tannkjøttet, så den bryter straks gjennom nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...