Gå til innhold

Mimrer du allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jenta mi 8 mnd gammel. Og i kveld gikk jeg gjennom gratulasjonskortene vi fikk da hun ble født, samt de hun fikk til dåpen sin. Jeg tar meg selv i å blir aldeles melankolsk. Det var liksom en så magisk begivenhet å få oppleve å bli mamma. Jeg er glad for at hun vokser og blir større, men samtidig er det så rart at fødselen er 8 mnd bakover i tid... uhhhh.

Neste gang skal jeg prøve å nyte mer både graviditeten(så langt det er mulig) og ikke minst tiden etter fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe kjenner meg igjen :)

Jeg kommer ofte løpende ned trappa for å vise mannen klær mini passet da han var nyfødt, se på dette, tenk at han var SÅ liten! :D

Jeg har en super ramme med plass til et bilde for hver mnd av hans første år og med plass til fotavtrykket hans, blir jo helt følelsesladd av å se på de, han er kun 5 mnd :)

Skal også nyte neste graviditet og første tiden etterpå, for nå er jeg jo eksperten, haha, så da blir det jo så lett :)

Skrevet

Jeg mimrer ofte :)

Min er også 8 mnd... ryddet vekk små klær i stad...

Jeg tenker også at jeg skal nye graviditeten og alt annet mye mer..

jeg tenker ofte at jeg er redd jeg ikke ha nytt nyfødt-tiden ordentlig? :/

får jo ikke gjort noe med det nå men ...

Skrevet

Å ja, tiden flyyyr så altfor fort!!

Jeg var veldig bevisst på at jeg skulle nyyyte både svangerskap og nyfødttid mye mer denne gangen enn første, og det gjorde jeg også virkelig- men likevel er jeg veeeldig klar på at dette MÅ jeg bare få oppleve enda en gang til, for det er jo så utrolig fantastisk:D

Skrevet

Det tenker jeg også. Liksom at jeg ikke har fått kost meg slik jeg burde. Det var for mange bekymringer til tider og det at jeg lot meg stresse av folk som skulle mene så mye. Men sånn er det sikkert for mange med den første babyen :) Det er vel en lærdom en får ta av dette her.

Neste gang vet jeg at jeg kommer til å være tryggere på meg selv :)

Skrevet

Jeg har gjort akkurat det samme som deg når det gjelder det tøyet ;-) Men jeg merker at pappaen ikke blir såå begeistret som meg.

Så artig med den rammen! Hvor har du fått kjøpt den?

Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Ja... Jeg er i full gang med å redigere bilder og film nå. Jeg er ferdig med bilder fra gravidtiden til han er 4 mnd. Jeg ser på dette om og om igjen, spesielt klippet fra de første dagene hans. Nå er han 9,5 mnd. Den siste uken har han lært å vise meg hvor stor han er.. Og ja.. Han har blitt stor.

Skrevet

hei, kjøpte den i spania, el corte ingles, men de har den på mange andre baby butikker her nede, tror det er et fransk merke, ikke helt sikker :)

Skrevet

Så artig at jeg skulle se dette innlegget akkurat i kveld! Er ikke mer en halvannen time siden jeg strøk hånden over magen og savnet å kjenne spark inni der! Savner spenningen, forventningen, savner å føde (!) og savner å ha en nyfødt!! Jeg har hele tiden følt at jeg har nytt hvert sekund av svangerskapet og jeg har storkost meg hvert minutt siden lille herligheten min ble født for 5 mnd og 12 dager siden! Men allikevel savner jeg alt!

Og jeg som sa at dette skulle bli mitt siste barn... HAH!! Har begynt å forberede min kjære på en ny baby allerede... ;)

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Ja, jeg mimrer. Og synes det er littegranne trist at poden snart er 8 måneder gammel. Han er vårt tredje barn og vi er enige om at det er nok nå.

Skulle gjerne skrudd tiden tilbake igjen og vært gravid, født og hatt nyfødt baby igjen. Men eneste muligheten til å oppleve det igjen er å bli firbarnsforeldre og det er ikke aktuelt ;)

Skrevet

Nyte graviditeten og tiden etterpå sier dere... Kan det være dere har glemt alt det vanskelige og bare husker det fine? Min gutt er bare 2 mnd, og jeg husker at jeg syntes den første måneden var helt jævelig. Men husker ikke helt hvorfor lenger...

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Hehe, jeg hopper glatt over de fire første månedene. Men tar gjerne resten! Jeg var ellers i knallgod form under svangerskapet, selv med stor mage tok jeg skoene på og gikk på tur.

Var faktisk nettopp kommet hjem fra tur når vannet gikk. Ganske greit at det gikk på terassen og ikke i skogen! Hadde fått litt panikk da, særlig siden jeg var alene på turen :)

Skrevet

februarmamma 2011:

Ja du har et poeng der :) Men det jeg tror faktisk at mye stress kunne vært unngått den første tida hvis jeg ikke hadde hørt så mye på "burde måtte skulle" gjengen som gjerne ville si meningen sin. Nå etter noen måneder som mamma har jeg fått en helt annen trygghet på meg selv som mamma. Og det vil jeg dra nytte av neste gang jeg er nybakt mor.

For eksempel synes jeg det var fælt å måtte si fra til for eksempel svigermor ørten ganger at hun MÅTTE passe på nakken til babyen. Selvsagt sa jeg fra uansett, men med skikkelig stress innvendig fordi hun kanskje skulle bli sur. Men nå... hadde det vært nesten "pass på nakken til babyen di kråke, du har jo hatt barn selv". Neida der overdrev jeg masse, men det var for å markere et poeng ;-D

Kos deg med mini på 2 mnd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...