Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har lyst å reise til utlandet i ukene med pappaperm. Kan jeg ha ulønnet perm da? Problemet er at vi vil reise på vinteren og det er egentlig midt i min perm. Altså vil vi ha pappaperm midt i perioden og ikke i forlengelse av min. Det har jeg forstått at han kan gjøre. Men jeg har lest at mor kun kan utsette sin perm med å jobbe eller pga sykdom.

Slik jeg forstår hadde det gått fint om jeg tok min perm først, og så tar han sin mens jeg går ulønnet. Men det blir på sommern og det er ikke da vi vil på tur.

Oppsummert blir spørsmålet om jeg kan ta pause i min perm med å ha ulønnet perm under hans pappakvote.

Håper dere forstår hva jeg mener

Noen som vet

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143107930-ul%C3%B8nnet-perm-under-pappaperm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Sikker? Mener jeg finner på NAV at mor kun kan utsette sin perm med arbeid, sykdom eller lovbestemt ferie. Og ferien er ikke lang nok til å kunne reise med pappan i hans 10 eller kanskje 12 uker nå hvis siste forslag går gjennom.

Ja jeg er sikker.. Pappaen kan ta ut sin permisjon når dere vil, den eneste perioden den IKKE kan taes ut er i de 6 ukene etter fødsel som er avsatt til mor..

Hva gjør mor når far benytter seg av fedrekvoten?

Når far tar ut fedrekvoten, kan mor velge om hun vil gå ut i inntektsgivende arbeid eller ikke.

Mammaen kan fint begynne sin permisjon, og så ha pause når pappaen har sin permisjon og deretter fortsette med sin egen permisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...