Gå til innhold

Ville du vært 5 cm lavere eller 10 cm høyere, hvis du måtte velge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 165, og kunne vel valgt å være 175, men liker å være litt liten :) Damer som nærmer seg 180 eller høyere syns jeg ser så enorme ut...Mandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 150 og skulle gjerne vært 178! :) mye mer å fordele fettet på, lettere å få med seg ting i folkemengder. :) Tror vi som er små har fordeler hvis vi blir kjendiser eller bankranere, lett å forsvinne i mengden! som danser, og når man jobber med små barn kan det være fordel å være liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 cm og kunne gjerne hatt lengre bein og vært 176 cm! Men ikke høyere egentlig..vanskelig å finne en høy mann..haha..

Min mann er 192 cm da, så ingen fare med høyhelte sko og rakk rygg her heldigvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 og ville DEFINITVT vært 175 fremfor 190..Ville vært 165 fremfor 180 også.

 

Jeg ble tidlig høy, var et hode høyere enn alle barn fra barnehagen av (har mange bilder fra den tiden...) samt at je adlri har vært "lang og tynn"...Normale proposjoner, valpefett som barn og sett STOR ut hele livet....

 

Mitt livs mareritt var et dansekurs da jeg gikk på barneskolen. JEg måtte danse gutt,konsekvent, fordi ingen gutter var store nok til å danse med meg..:Var jo manko på gutter også, men mens andre jetnepar byttet på gutte/jenterollen, måtte jeg alltid være gutt.....Kommer ALDRI til å gå på dansekurs igjen, selv om jeg sterkt ønsker og lære salsa, merengue, tango og andre latindanser....Etter og bodd i Spania og frekventert "latinklubber" og danset masse :o)

 

For meg har det alltid vært et problem og være lang, problem med store nok klær, lange nok gutter, og være synlig ALLTID, pga høyden når man er still og nærmest sykelig sjenert og VIL være "grå mus"......

 

Nå er jeg komfortabel med høyden min, men hadde byttet ut 15 cm på dagen om det var mulig....:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo "rød tråd" i at små jenter ikke liker høye jenter (lite feminin osv osv) mens de som er lange ofte har kompleks med høyden, gjerne sier det, og samtidig sier de IKKE noe negativt om små damer..

 

ER det sånn som at tynne menneske kan man si er stygt, lange damer kan man si er stygt.:Men det er ikke lov og si til folk at de er litt for tunge, eller litt for korte?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du leser igjen i denne tråden, flere steder står "lave" damer omtalt som dverger.

 

Og jeg tenker - hva svarte er i veien med dere? Vi er MØDRE! Vi skal lære våre barn å være snille og ansvarsfulle mennesker. Vi oppdrar fremtiden.

Men i stedet sitter vi her på nett og slenger dritt til andre på grunn av høyde. NOE MAN IKKE KAN BESTEMME SELV!

Hva slags mennesker er det vi former? De samme damene som slenger dritt til andre på nett, er det de samme som avlegger mobbeløftet og er i mot mobbing på skolen?

 

Barna lærer av deres holdninger og av det dere gjør. Ikke av hva dere sier og hyklerske løfter dere avgir.

 

Tenk - mine barn må omgåes deres barn. Jeg må si at jeg grøsser litt med tanken på det. Ikke rart det er mobbing når det er slike foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde heller vært 1,88 enn 1,68, så 10 mer, da hadde jeg sluppet å stå på tå for å nusse på kjæresten som er 1.90 :)

 

Jeg liker lange damer best jegt da, vi er alle damer i min familie mellom 1,72 og 1,84, lange slanke og med tynne armer og ben og pærerumpe, smal midje , så jeg foretrekker såklart lange damer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETT innlegg blir "dverg" brukt, i hermetegn..I samme setning som;- siterer; ....* ikke for "dverg" ikke for "mandig"*........Av en innleggsskriver som ville vært 170 (akkurat på snittet):.....MEns det er flere innlegg om at lange damer er lite feminine, ikke fint, man blir uvel av høye folk osv osv.....ETT inlegg..Hvor hun SAMTIDIG disser lange dame....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...