Gå til innhold

Flere som syns middagsglass metter mindre enn mme/grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lillgutt har fått grøt eller mme-måltider, går det mellom 3-4 timer igjen før han er sulten.

Han spiser et helt middagsglass (de fra 5-6mnd) pluss et fruktbeger til middag, men da går det bare 1- 2 timer igjen før han er kjempe sulten igjen! Har ikke skjønt det før de siste dagene, for han er alltid så grinete en times tid etter middagen, og tanken slo meg ikke før her om dagen, at kanskje han er sulten igjen.. så gav han en flaske mme på 200 ml, og han slukte hele. Og det har han gjort siden!

Er det slik at middagsglassene metter lite?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Jeg har merket at kveldsgrøten er det måltidet sønnen vår er mest ivrig på i løpet av døgnet. Han virker faktisk mer sulten når han får kveldsgrøt, enn når han får morgengrøten og da har han jo ikke spist på ca 13 timer! Det er som om han vet han må spise godt for å sove godt.. Han får Nan3 og sluker i seg 200ml sammen med måltidet.

Du kan kanskje gi 1,5 glass? Og hva får han til lunsj? Pass på at han får spise seg god og mett til alle måltider. Har du begynt med brød? Du kan f.eks. gi et glass med brødbiter til? Eller et glass og mose en kokt potet i tillegg? Bare noen forslag! :-) Eller kanskje han bare er tørst? Tilby vann etter måltidet også. Det må vi ofte gjøre. Han drikker ikke alltid like mye til måltidet, men tilbyr jeg vann en time etterpå så kan han drikke mye.

Skrevet

Jeg reagerte også på det da vi begynte med middagsglass...

Ho spiste seg mett, det var ikke det, men ho ble sulten igjen bare en time etterpå. Da bælma ho gjerne 200 ml mme, noe ho ellers aldri gjorde.

Jeg tenkte faktisk ikke på at ho sikkert var mer tørst enn sulten! Ho fikk vann til maten, men ville ikke ha så mye. Og når jeg tenker etter så klarer ho seg lengre nå når ho heller nedpå med vann også :)

Skrevet

Septemberfrøken, selvfølgelig, hvorfor har jeg ikke tenkt på det! Han er jo sikkert kjempe tørst!! Tilbyr alltid vann under middagen men han drikker jo aldri noe! Klart han er tørst, herregud, nå følte jeg meg dum ;)

Får begynne å gi en liten flaske mme inntil middagen da, for vann nekter han å drikke :)

Takk skarru ha ;)

Skrevet

Mini (9,5 mnd) drikker 160 ml mme før et helt middagsglass (samt litt frukt e.l. når vi andre spiser middag), men også han er veldig sulten til kvelds :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...